عضو شورای شهر تهران با اشاره به واگذاری 88 ملک شهرداری با مصوبه شورای پنجم گفت:شورای پنجم همیشه مصوبه‌ای که منجر به واگذاری املاک شد را به عنوان بهترین کارکرد خود معرفی کرده است.

به گزارش مرور نیوز، ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر با اشاره به واگذاری 88 ملک شهرداری با مصوبه شورای پنجم اظهار داشت: شورای پنجم همیشه این مصوبه را به عنوان بهترین کارکرد خود معرفی کرده و برای ساماندهی موضوع واگذاری املاک در شهرداری تهران  در 19 تیر ماه سال 1400 آن را تصویب کرد.

وی افزود: در این مصوبه به غیر از اینکه شهرداری را به برخی اقدامات مکلف کرده، لیستی پیوست شده که مشمول 86 ملک است و یک لیست 86 ردیفی پیوست کردند که 60 مورد از این املاک تمدید بهره‌برداری شده و 26 مورد را واگذاری جدید کردند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با استناد تبصره پنج ماده 55 قانون شهرداری‌ها اعلام کردند شورا باید  مجوز بهره‌برداری و واگذاری بدهد و به همین دلیل شهرداری لایحه داده و تصویب کرده‌اند. آقای زاکانی همان روزهای اول که آمدند نامه زدند که  واگذاری املاک شهرداری فعلا متوقف شود.

امانی اضافه کرد: شخصا با کاری که آقای زاکانی کردند موافقم و کار درستی است اما اگر این مصوبه و لیست 86 ردیفی نیاز به اصلاح و یا حتی لغو این مصوبه دارد باید شورا در مورد آن تصمیم بگیرد و حتی اگر قرار است متوقف شود باز هم نیاز به مصوبه شورای شهر دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه در این مصوبه 14 تکلیف برای شهرداری در نظر گرفته‌اند  و مهلت هر 14 تکلفی تمام شده است، تاکید می‌کند:  به جرأت می‌توانم بگویم هیچ کدام از آن 14 مورد یا اجرایی نشدند یا اگر قرار است اجرا شود هنوز نتیجه‌اش به شورا اعلام نشده است.

وی افزود: به قدری با عجله این کار را کردند که هیچ کدام از تاریخ‌هایشان تاریخ های واقعی نیست؛ لذا خواهشم این است که چون این مصوبه شورای شهر است و به عنوان مهمترین کارکرد به مردم اعلام شده، شهرداری اگر بنای تغییر آن را دارد به شورا ارائه دهد.  

امانی در تذکر دیگری اظهارداشت: ماده 74 قانون برنامه پنج‌ساله سوم شهرداری را مکلف کرده است در راستای افزایش میزان حضور و ارتقای جایگاه زنان در مدیریت شهری و افزایش سطح و کیفیت حضور اجتماعی و مشارکت فعال زنان در شهر از طریق تبعیض مثبت توانمندسازی و فراهم ساختن زمینه ارتقای نقش زنان در مدیریت شهری با اختصاص 30 درصد از پست های مدیریتی به زنان شاغل در شهرداری تا پایان برنامه اقدام کنند.

این عضو شورا گفت: دشمنان ما تلاش دارند بگویند در جمهوری اسلامی زنان محدودیت دارند و نمی‌توانند وارد عرصه اجتماعی شوند، پست‌های مدیریتی نمی‌گیرند و طیف انقلابی را متهم می‌کنند که در این زمینه سختگیرتریم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی خانم در شهرداری داریم که همه تحصیل کرده و فرهیخته‌اند و می‌توانند در بالا بردن کیفیت کارآمدی شهرداران موثر باشند. 20 درصد از 21 نفر حاضر در شورا خانم‌ها هستند و نشان می‌دهد که ما به نقش و حضور زنان در شهرداری تهران توجه داشتیم.

امانی گفت: اکنون که شهردار در حال انتصاب مدیران  است خواهش می‌کنم به این ماده توجه کنند. ما متعهدیم 30 درصد از پست‌های مدیریتی شهرداری را در اختیار خانم‌های شهرداری قرار دهیم و تا پایان برنامه فرصت داریم و نباید این فرصت را از دست داد و ان شاالله شهردار نگاهی به این موضوع داشته باشند.