بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز (۱۹ آبان ماه) کیفیت هوای پایتخت در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در صبح امروز (۱۹ آبان ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است که ناشی از پایداری جو و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی است. سکون جو در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد شد.

حاکمیت پایداری جو و عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت چهارشنبه (۱۹ آبان ماه) همراه با ترافیک شامگاهی سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز پنجشنبه (۲۰ آبان ماه) باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، هرچند همزمان با ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد. ناپایداری جوی همراه با وزش باد مؤثر در طول روز به‌تدریج شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد.

تداوم ناپایداری جوی و رشد ابر همراه با وزش باد مؤثر تا شامگاه پنجشنبه (۲۰ آبان ماه) سبب خواهد شد که از غلظت ذرات معلق کاسته شود و سبب بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق خواهد شد، بااین حال در مناطق پرتردد افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۲۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۱۷ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.