دادستان تهران در بازدید سرزده از شعب مختلف دادسرای ناحیه ۱۰ تهران و دیدار و گفت‌وگوی مستقیم با قضات، کارکنان و ارباب رجوع از نزدیک در جریان نحوه رسیدگی به پرونده‌های قضایی قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز، علی القاصی‌مهر دادستان تهران در بازدید سرزده از شعب مختلف دادسرای ناحیه ۱۰ تهران و دیدار و گفت‌و‌گوی مستقیم با قضات، کارکنان و ارباب رجوع از نزدیک در جریان نحوه رسیدگی به پرونده‌های قضایی قرار گرفت و با قدردانی از عملکرد قضات و کارکنان در خدمت رسانی قضایی، برای بهبود روند امور تذکرات و رهنمود‌های لازم را صادر کرد.

 در این برنامه که از ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه ۱۹ آبان تا ظهر به طول انجامید، دادستان تهران در برنامه‌ای از پیش اعلام نشده در بین مراجعین و اصحاب دعوا و مجموعه قضایی فوق حضور پیدا و ضمن گفتگو با مراجعین و استماع عرضحال آن‌ها از نحوه پاسخگویی و روند خدمت رسانی به مردم از نزدیک و به صورت مستقیم اطلاع حاصل کرد.

دادستان تهران در این بازدید که با سرکشی از شعب مختلف دادیاری، بازپرسی، اجرای احکام و واحد ارجاع، شعب حل اختلاف مستقر در دادسرا و دفاتر شعب، بایگانی‌ها و بخش‌های اداری دادسرا همراه بود، وضعیت رسیدگی‌ها خصوصا اوقات رسیدگی، تصمیمات و دستورات قضایی صادر شده رابررسی و روند رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی را مورد نظارت وارزیابی قرار داد.

وی در این بازدید در دیدار و گفتگو با قضات و کارکنان بر تکریم ارباب رجوع، رفع موانع اطاله دادرسی، جلب رضایت مردم، رعایت موازین قانونی و حفظ حقوق شاکی و متهم در رسیدگی‌های قضایی اظهار داشت: رسالت دستگاه قضایی پاسخگویی به موقع و جلب رضایتمندی مردم در رسیدگی‌های قضایی است.

القاصی‌مهر در دیدار با قضات و کارکنان شعب اجرای احکام با اشاره به تعداد پرونده‌های وقتی، به نظارت بر ضابطین و انجام به موقع دستورات قضایی خصوصا در مورد پرونده‌های سرقت و جرائم مخل نظم وامنیت و برخورد قاطع با مرتکبین سرقت تأکید کرد.

دادستان تهران بر لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی، تأکید داشته و مقرر شد چند مورد پرونده‌های کثیرالشاکی که در اجرای احکام تحت رسیدگی است با مدیریت سرپرست دادسرا هر چه سریع‌تر زمینه استیفای حقوق مالباختگان فراهم گردد.

دادستان تهران در بازدید از سه شعبه حل اختلاف مستقر در دادسرای ناحیه ۱۰، برنقش مؤثر شورا‌های حل اختلاف در کاهش بار دادسرا و تسریع در کار مردم تاکید، و از زحمات ایشان تقدیر و تشکر نمود..

وی در این بازدید ضمن قدردانی از عملکرد مجموعه دادسرای ناحیه ۱۰ اظهار داشت: با تلاشی که همکاران این دادسرا طی ماه‌های گذشته متحمل شدند وضعیت رسیدگی‌ها مناسب ارزیابی و با کاهش موجودی پرونده‌های مسن و قدیمی رسیدگی در خیلی از شعب به روز شده و لازم است روند موجود باکاهش هر چه بیشتر اطاله دادرسی و تحقیقات حفظ شود.

القاصی در این بازدید همچنین پای درد دل‌ها و اظهارات چند تن از ارباب رجوع دادسرا ایستاد و ضمن جویا شدن نظر آن‌ها در مورد عملکرد دادسرا، به درخواست‌های حقوقی و قضایی آنان رسیدگی کرد.

در دادسرای ناحیه ۱۰ تهران که در منطقه ۱۰ تهران واقع شده، ۸ شعبه بازپرسی، ۶ شعبه دادیاری، ۴ شعبه اجرای احکام، سه شعبه شورای حل اختلاف و واحد ارجاع به ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مراجعین اشتغال دارد.