سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از امکان برگزاری حضوری دروس عملی دوره کارشناسی به صورت فشرده و حضوری شدن جلسه دفاع از پایان نامه برای دانشجویان کارشناسی ارشد در نیمسال جاری خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، دوست محمد سمیعی، در سی‌امین اجلاس مشترک مدیران استانی و ستادی دانشگاه فرهنگیان که با محوریت فرآیندهای آموزشی و برنامه‌ریزی درسی برگزار شد، به بیان مسائل مربوط به این حوزه پرداخت.

وی، ضمن اشاره به افزایش حجم کاری در زمان کرونا به استمرار خدمات به اساتید موظف در موضوعاتی نظیر ترفیع، پایه سنواتی، تبدیل وضعیت و تمدید پیمان‌نامه آن‌ها اشاره کرد.

سمیعی با اشاره به پذیرش ۲۴ هزار و ۹۰۰ نفر دانشجو معلم جدید در سال جاری، به فرایند انتخاب واحد و فارغ التحصیل شدن ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجو معلمان پرداخت و از بازنگری شیوه‌نامه آیین‌نامه آموزشی کارشناسی ارشد و ابلاغ آن به مدیریت‌های استانی خبر داد.

سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان ضمن تاکید بر لزوم کاهش فرآیند پرداخت حق التدریس اساتید، راه‌اندازی پردازش و گزارش حق‌التدریس در سامانه گلستان را گامی مهم برای به حداقل رساندن مشکلات و محاسبه حق‌التدریس اساتید عنوان کرد.

سمیعی، از حوزه به‌سازی به عنوان مدیریت بحران یاد کرد و آموزش سه سری از مهارت آموزان را در فاصله بهمن ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ را بی سابقه خواند.

وی با اشاره به آمار دانشجو معلمان کارورز و اساتید راهنمای آن، کارورزی در ایام کرونا را تابع وضعیت حاکم خواند و افزود: کارورزی به صورت شناور در مدرسه و نرم‌افزار شاد توسط دانشجویان و اساتید دنبال می‌شود.

سمیعی با اشاره به نشست رؤسای دانشگاه‌ها که اوایل ماه جاری در دانشگاه تهران برگزار شد، از حضوری بودن دفاع از واحد پایان‌نامه دانشجویان کارشناسی ارشد خبر داد و افزود: شیوه برگزاری حضوری یا مجازی دروس عملی و کارگاهی به نظر استاد درس، پردیس مجری و تصمیم ستاد کرونا بستگی دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، وی در ادامه از برگزاری دروس عملی دوره کارشناسی به صورت فشرده با مجوز  ستاد کرونای دانشگاه و تایید معاونت آموزشی خبر داد.