بعد از افتتاح مردمی ورودی دوم ایستگاه بعثت در خط ۶ مترو تهران، نوبت به بهره‌برداری از ۲ ورودی جدید در ایستگاه‌های افتتاح شده خط ۷ رسیده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه ( مترو )، محمود یوسفی مجری خط 7 مترو اعلام کرد: خط ۷ مترو پایتخت با بهره‌برداری از ۶ ایستگاه دیگر تکمیل خواهد شد که افتتاحیه بعدی، مربوط به ایستگاه توحید در تقاطع خیابان آزادی و بزرگراه شهید نواب صفوی است.

وی افزود: در کنار افتتاح ایستگاه‌های جدید، تکمیل ورودی‌های دوم ایستگاه‌های بهره‌برداری شده قبلی نیز مد نظر قرار دارد، بطوریکه طی ۴ سال گذشته، ۱۴ ورودی جدید (با احتساب افتتاحیه پیش رو) در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

مجری خط ۷ با اشاره به ورودی دوم ایستگاه رودکی و ورودی سوم ایستگاه مهدیه گفت: ۳ سال پیش ورودی غربی ایستگاه رودکی در محدوده منطقه ۱۰ به بهره‌برداری رسید و حالا ورودی شرقی این ایستگاه که در محدوده منطقه ۱۱ واقع شده است، با ۶ رشته پله‌برقی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: ایستگاه مترو رودکی در محل تقاطع بزرگراه شهید نواب صفوی و خیابان امام خمینی (ره) قرار دارد و همجواری با خیابان‌های اسکندری، رودکی و کمالی باعث استقبال شهروندان ازآن شده است. اما ورودی بعدی که در آستانه بهره‌برداری قرار دارد، در واقع ورودی سوم ایستگاه مهدیه به شمار می‌آید.

این مقام مسئول بیان کرد: سال ۱۳۹۷ ورودی جنوب شرقی ایستگاه مهدیه که ورودی مشترک با خط ۳ محسوب می‌شود، در اختیار مردم قرار گرفته بود. سال گذشته اولین ورودی مستقل ایستگاه در خط ۷ با عنوان ورودی جنوب غربی افتتاح شد و اینک دومین ورودی مستقل ایستگاه مهدیه که ورودی شمال غربی نامیده می‌شود، با برخورداری از ۸ رشته پله‌برقی تکمیل شده است.

وی افزود: مجاورت با میدان رازی، مجتمع مهدیه، بیمارستان پارسا و همچنین خط راه‌آهن تهران، ایستگاه مذکور را به یکی از ایستگاه‌های پرمسافر و مهم خط ۷ تبدیل کرده است.

گفتنی است برای احداث ورودی دوم ایستگاه رودکی جمعاً ۴۵ میلیارد تومان (در بخش‌های ساختمانی و تجهیزات) و برای ساخت ورودی سوم ایستگاه مهدیه حدود ۵۵ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.