رییس شورای شهر تهران گفت: بر اساس قانون اساسی و قانون شوراها، نظارت مالی بر شهرداری‌ها جزو وظایف شورا‌های شهر است.

به گزارش مرور نیوز، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در بیست و چهارمین جلسه علنی اظهار کرد: امروز سالگشت وفات حضرت معصومه (س) است، وفات ایشان را به مردم خوب تسلیت عرض می‌کنم و امیدواریم از سجایای عالی و برکات این بزرگوار بهره بگیریم.

وی ادامه داد: ۲۶  آبان ماه، روز آزادسازی سوسنگرد است، دشمن اوائل جنگ حرکتی انجام داد و خودش را به سوسنگرد رساند، اما موفق نشد، روز ٢٣ آبان به سوسنگرد حمله کردند و ۲۵ آبان تانک عراقی وارد این منظقه شد. شب ۲۵ ماه آبان تلاشی را شهید چمران آغاز کرد و قرار شد تیپ‌های زرهی ارتش به کمک بیاید. خوشبختانه موفقیت‌های زیادی به دست آوردیم.

چمران بیان کرد: مدتی قبل، دیوان محاسبات عمومی اعلام میکرد که حسابرسی شهرداری‌ها را باید دیوان محاسبات انجام دهد، درباره این موضوع بحث‌های زیادی کردیم تا اینکه قرار شد شورا‌ها حسابرسی‌ها را تعیین کنند و رییس مجلس طی یک نامه رسمی در ۱۵ آبان امسال اعلام کردند که بر اساس قانون اساسی و قانون شوراها، نظارت مالی بر شهرداری‌ها جزو وظایف شورا‌های شهر است که ما از مجلس تشکر می‌کنیم.

چمران در ادامه گفت: متاسفانه از دیروز عصر موضوعی در فضای مجازی دست به دست شد به ویژه در بین کارکنان شرکت واحد و بحثی را مطرح کردند و تخریبی را آغاز کردند، بنده اعلام کردم بن‌های دریافتی کارکنان شرکت واحد را قطع کنیم، چون حقوق شان خیلی بالاست و البته از قول آقای زاکانی هم نقل قول‌هایی انجام دادند؛ و برخی موارد دیگر که البته مربوط به قوه قضاییه است.

 

وی گفت: در این راستا مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شب گذشته تماس گرفتند و گفتند که این موارد در فضای مجازی مطرح شده و کارکنان شرکت واحد ناراضی هستند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: من به صراحت اعلام می‌کنم که در این زمینه هیچ صحبتی نداشتم نه در شورا نه در مطبوعات و نه در خارج شورا و ما به جز اینکه در مراسم ورود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس در شرکت واحد حضور داشتیم و در آنجا مباحثی در خصوص کمک دولت برای خرید اتوبوس و نیاز تهران به دو هزار دستگاه اتوبوس را مطرح کردیم صحبت یا سخن دیگری نداشتیم.

چمران خاطرنشان کرد: شایعه‌ها کاملا کذب و دروغ است و به همه کارکنان شرکت واحد می‌گویم فریب این اکاذیب را نخورید چرا که ریشه این دروغ‌ها بر اساس ریشه یابی‌هایی که صورت گرفته از خارج کشور بوده و متاسفانه برخی‌ها هم از داخل مملکت بر آتش آن‌ها می‌دمند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این‌ها دروغ است و کارکنان عزیز شرکت واحد فریب این مسائل  را نخورند و اخبار را از  مبادی اصلی و قانونی که اعلام می‌شود بپیذیرند و به این اکاذیب اعتنا نداشته باشند.