نتایج پیش بینی آلودگی هوای تهران بیانگر برقراری شرایط نامطلوب کیفی هوا برای گروه‌های حساس در روز جاری (دوشنبه) برای اکثر مناطق شهر تهران است، همچنین انتظار می‌رود با کاهش غلظت آلاینده‌ها تا روز سه‌شنبه، شرایط مطلوب کیفی هوا برقرار شود.

به گزارش مرور نیوز، بر اساس نتایج پارامترهای هواشناسی پیش‌بینی شده برای ایستگاه مهرآباد، با تداوم شرایط جوی نسبتا ناپایدار در روز جاری (دوشنبه)، در برخی ساعات وزش باد موثر (بین 3 تا 4 متر بر ثانیه) و بارش پراکنده دور از انتظار نیست. همچنین با افزایش میزان ناپایداری جوی در روز سه‌شنبه هفتم دی، در برخی ساعات به ویژه در بعدازظهر وزش باد قوی (بین 4 تا 6 متر بر ثانیه) و بارش باران انتظار می‌رود.

پیش‌بینی می‌شود این شرایط تا روز چهارشنبه، به ویژه تا ساعات اولیه روز مذکور، همچنان برقرار باشد. همچنین دما طی روز جاری کاهش نسبی خواهد یافت و از روز سه‌شنبه روند افزایشی خواهد داشت. نتایج پیش بینی آلودگی هوا نیز نشانگر برقراری شرایط نامطلوب کیفی هوا برای گروه‌های حساس در روز جاری (دوشنبه) برای اکثر مناطق شهر تهران است و انتظار می‌رود با کاهش غلظت آلاینده‌ها تا روز سه‌شنبه، شرایط مطلوب کیفی هوا برقرار شود.

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفی هوای تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به 8 صبح امروز 134 و برای گروه‌های حساس ناسالم بوده است.