رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به تشکیل قرار گاه تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان اولویت مهم نیروی انتظامی گفت: افزایش هزینه‌های ارتکاب جرم قاچاق و شناسایی دارایی‌های آنان از رویکردهای مهم پلیس آگاهی ناجا است.

به گزارش مرور نیوز، سردار محمد رضا مقیمی در نشست تخصصی با حضور اعضای کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تاکید بر اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: برای مبارزه با قاچاق کالا بایدحرکتی انقلابی، قاطع و جهادی داشته باشیم.

وی به تشکیل قرار گاه تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان اولویت مهم نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: آموزش جهادی، طرح ریزی و تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هر استان، اشرافیت اطلاعاتی، شناسایی سرشاخه‌ها و باندهای فعال در قاچاق کالا و ارز و نیز میزان دارایی‌های آنان، افزایش هزینه‌های ارتکاب جرم قاچاق و شناسایی دارایی‌های آنان از رویکردهای مهم پلیس آگاهی ناجا است.

سردار مقیمی با تاکید بر لزوم تمرکز پلیس آگاهی بر سرشاخه باندهای فعال و همچنین محموله‌های کلان، از شناسایی و دستگیری چندین شبکه قاچاق  خبر داد و گفت: باید همه مجموعه‌های مرتبط، اطلاعات خود را در این خصوص به اشتراک بگذارند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا به استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی اشاره و بیان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید به نحوی باشد که اثرات آن در بین مردم و بازار مشهود بوده و سپس کشفیات در اولویت بعدی قرار گیرد.

وی گفت: شناسایی دارایی‌های شبکه‌های قاچاق در اجرای ماده 39 و 48 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری مراجع رسیدگی کننده، ضروری است.

سردار مقیمی بر استفاده از تجهیزات، فناوری نوین و سامانه‌ها در پایش محموله‌های ترانزیتی با رویکرد کنترل غیر مانع و تسهیل در فرایند عبور و مرور قاچاق کالا نیز تاکید کرد.

مقیمی تصریح کرد: از دیگر انتظارات پلیس آگاهی از سازمان‌های مرتبط، پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق کالا و از بین بردن باندهای فعال، پیگیری انهدام کالاهای قاچاق مکشوفه از طریق قوه قضائیه و ستاد مرکزی، پیگیری ضبط وسایل نقلیه آن‌ها و ضربه زدن به قاچاقچیان با بالا بردن هزینه جرم برابر قانون است.