چمران بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تا شورایاری‌ها را احیا و تقویت کنیم و اموری را در این زمینه آغاز کرده‌ایم.

به گزارش مرور نیوز، مهدی چمران در جلسه صبح امروز شورای شهر تهران در سخنان ابتدایی خود، با اشاره بر فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص حل مشکلات با کمک نخبگان گفت: نخبگان بسیجیانی هستند که از نظر علمی وظایف خود را انجام می‌دهند، مسئله آلودگی هوا و ترافیک از جمله مسائلی است که ما را آزار می‌دهند و برای همه تبدیل به مشکل شده است که امیدواریم با کمک نخبگان رفع شود.

رئیس شورای شهر بیان کرد: خوشبختانه تلاش‌های زیادی در این زمینه شده و امیدواریم به نتیجه برسد.

چمران اظهار داشت: وقتی در دوره‌ای یک عقب ماندگی ایجاد شود، همچنان استمرار پیدا می‌کند. اگر به موقع دوستان ما در گذشته می‌توانستند واگن‌های مترو را وارد چرخه حمل و نقل عمومی کنند، امروز این مشکلات را نداشتیم و ما هر تلاشی کنیم دو سال دیگر نتیجه خواهد داد.

رئیس شورای شهر تصریح کرد: این اقدامات باید در دوره گذشته انجام می‌شد همانطور که در دوره‌های دوم، سوم و چهارم انجام شد و نتایج آن را دیدیم که یک حرکت و جهش در مترو تهران پیش آمد.

وی ادامه داد: جهشی که امروز در حال برداشت آن هستیم البته با چند صد دستگاه واگن اورهال نشده که مانند روز گذشته خراب می‌شود و ایجاد مشکل می‌کند و کمبودهایی وجود دارد که با آنها مواجه هستیم.

رئیس شورای شهر با اشاره بر شورایاری‌ها عنوان کرد: شورایاری را ما در دوره دوم راه اندازی کردیم و در هر دوره هم برای انتخابات آنها با مشکل روبرو بودیم اما متاسفانه در دوره گذشته به خوبی از این نهاد دفاع نشد و منجر به منحل شدن آن شد.

چمران بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تا شورایاری‌ها را احیا و تقویت کنیم و اموری را در این زمینه آغاز کرده‌ایم.