عضو شورای شهر تهران با اشاره به لزوم تامین روشنایی کافی معابر شهری و هوشمندسازی سیستم روشنایی گفت:از شهردار تهران درخواست می‌کنم که تدبیری اساسی نسبت به وضعیت روشنایی شهر تهران کند.

به گزارش مرور نیوز، احمد صادقی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر اظهارداشت: با توجه به ابلاغیه الزام شهرداری تهران به تهیه و ارائه طرح جامع روشنایی و نورپردازی فضاهای شهر تهران مصوب 1387با اهدافی همانند توجه به رونق زیست شبانه و رؤیت چشم‌نواز شهر در شب، تأمین روشنایی مناسب در محلات، تأمین ایمنی حرکت سواره و پیاده در شب و تأمین امنیت شهر و شهروندان در شب این نکته حائز اهمیت است.

وی افزود:  شهرداری تهران موظف است با بهره‌گیری کارآمد از همیاری‌ها و مشارکت‌های فعال و مؤثر دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط دولتی، بخش خصوصی، مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در تهیه طرح اقدام کند و همچنین مطابق با طرح جامع روشنایی و نورپردازی فضاهای شهر تهران مصوب 1394 که شهرداری تهران موظف است مهندسی بهینه منابع برق، اصلاح الگوی مصرف انرژی و طراحی نورپردازی انرژی کارا، هماهنگی در نورپردازی شهری و ممانعت از آلودگی نوری و بازنمایی هویت فضاهای شهری را سرلوحه کار خود قرار دهد.

این عضو شورای شهر تهران گفت: از شهردار تهران درخواست می‌کنم که تدبیری اساسی نسبت به وضعیت روشنایی شهر تهران کند متاسفانه بسیاری از معابر شهر در تاریکی فرو رفته‌اند و مردم احساس امنیت نمی‌کنند، شهروندان عزیز شهر تهران، برای تردد در سطح محلات در ساعات پایانی روز دچار مشکل هستند.

صادقی گفت: بسیاری از معابر ترافیکی به علت کمبود روشنایی تبدیل به محل‌های دائمی تصادف و جراحت شهروندان شده است، تاریکی در بسیاری از پارکها، بوستان‌ها و فضاهای حاشیه ایی، تبدیل به محلهای امن برای تجمع اشرار و معتادان متجاهر شده است.

وی گفت: در پیگیری‌های انجام شده و گزارش‌هایی که از شهروندان در نواحی مختلف در دیدارهای حضوری به بنده ارجاع شده است بیان می‌شود بسیاری از چراغ ها در سنوات گذشته به علت خرابی از مدار خارج شده و نظارتی برای احیای آنها وجود نداشته است.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: لازم است تا شهردار تهران و رئیس سازمان زیباسازی با برنامه ای دقیق نسبت به افزایش تعداد چراغ‌ها، رفع نقاط کم نور، زیبایی، آرامش، شادابی، طراوت، احیاء و پویایی شبانه شهر اقدام عاجل کند و نسبت به هوشمندسازی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین جهت نورپردازی هوشمند شهر، بهره‌مندی از باطریهای خورشیدی، اقدام لازم صورت پذیرد تا در شرایط بحرانی و ماه‌ های گرم سال شهر با قطعی برق روبه رو نشود.

صادقی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اصل 103 قانون اساسی جمهوری اسلامی از وزیر  نیرو انتظار می‌رود با همکاری مضاعف نسبت به نیرو رسانی در فضاهای عمومی، معابر و فضاهای بی‌دفاع شهری موجود در سطح شهر مساعدت نمایند و با روحیه همکاری جهادی از قطعی برق در اماکن عمومی که محل تردد و استفاده عموم شهروندان است جلوگیری کنید.