عضو شورای شهر تهران اراضی ۱۸۰ هکتاری محدوده خلازیل را از دیگر ظرفیت های منطقه دانست و گفت: متاسفانه این محدوده در حال حاضر جرم خیز است.

به گزارش مرور نیوز، مهدی پیرهادی در صحن امروز شورای شهر تهران با اشاره به بازدید از منطقه ۱۹ شهرداری تهران، نسبت به غفلت از ظرفیت‌های مختلف این منطقه تذکر داد و گفت: بوستان ولایت به عنوان یکی از بزرگترین ظرفیت های تهران در حوزه گردشگری و سپری کردن اوقات فراغت شهروندان تهرانی، در این منطقه واقع شده اما متاسفانه چندسالی است، این بوستان رها شده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از ظرفیت های شهر تهران و بوستان ولایت در این منطقه واقع شده و نیازمند حمایت است، افزود: بوستان ولایت به عنوان یکی از سرمایه های شهر تهران در این منطقه، نیازمند حمایت و سرمایه گذاری جدی در این خصوص است.

پیرهادی با اشاره به سایر معضلات و نیازهای این منطقه، عنوان کرد که فقدان حتی یک بیمارستان در محدوده شهرداری منطقه ۱۹، به عنوان یکی از نیازهای اساسی این منطقه، مشهود است.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ایجاد بیمارستان از نیازهای اساسی منطقه است که با تدبیر، پیگیری و همکاری مدیریت شهری و وزارت بهداشت، محقق خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه وجود ۲۷ کوره آجرپزی در این منطقه، ظرفیت قابل توجهی است که بهره گیری از آن مغفول مانده است، گفت: ۲۷ کوره آجرپزی وضعیت نامشخصی دارد و مالکین به خاطر عدم جذابیت پهنه ای و اقتصادی تمایلی به حل این مسائل ندارند.

این عضو شورای تهران، اراضی ۱۸۰ هکتاری محدوده خلازیل را از دیگر ظرفیت های منطقه دانست و گفت: متاسفانه این محدوده در حال حاضر جرم خیز است.

پیرهادی ادامه‌داد: این محدوده باید تعیین تکلیف شود و با تدابیر مدیریتی از ظرفیت این پهنه برای افزایش سرانه های فرهنگی، خدماتی و اجتماعی بهره گرفته شود.

وی، وضعیت املاک موقوفه ای  در قسمت هایی از منطقه و ساخت و سازهای قدیمی که در گذشته در این املاک انجام شده را پیچیده دانست و اظهار داشت: شهرداری در هماهنگی با متولیان موقوفات آنجا، میتواند نسبت به تعیین تکلیف این محدوده تدابیری بیاندیشد.