در این مطلب منابع آزمون دکتری ۱۴۰۱ را برای مهمترین رشته مجموعه‌های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و هنر معرفی می کنیم.

به گزارش مرور نیوز، تمام داوطلبین آزمون دکتری به‌دنبال منابعی هستند که هم کامل باشد و هم بتواند تمام نیازهای آن‌ها را برای قبولی در آزمون دکتری پوشش بدهد. از آنجایی که آزمون دکتری سراسری و آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی با یکدیگر ادغام شده‌اند، بنابراین سرفصل‌های دروس امتحانی و درواقع منابع آزمون دکتری برای داوطلبان پذیرش دانشگاه سراسری و آزاد یکسان است.

در این مطلب تصمیم داریم منابع آزمون دکتری ۱۴۰۱ را برای مهمترین رشته مجموعه‌های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و هنر معرفی کنیم؛ بنابراین اگر به‌دنبال منابع معتبر آزمون دکترا هستید در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی منابع آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

آگاهی از سرفصل‌ها و شناسایی منابع مناسب و معتبر آزمون دکتری از مهم‌ترین فاکتورهای آمادگی برای شرکت در این آزمون است. منابع و کتاب‌های کنکور دکتری اگر به‌درستی انتخاب شوند و طبق یک برنامه اصولی مطالعه شوند، شانس داوطلبان را برای قبولی در آزمون دکتری به میزان چشمگیری افزایش می‌دهند. در ادامه منابع مهمترین رشته گروه علوم انسانی را معرفی می‌کنیم و بعد در قدم‌های بعدی به‌سراغ رشته‌های دیگر می‌رویم.

سرفصل‌های آزمون دکتری ۱۴۰۱ گروه علوم انسانی

داوطلبان زیادی هر سال در آزمون دکتری گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت می‌کنند، در این گروه حدود ۵۷ رشته تعریف شده است. دروس عمومی مانند استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی با ضریب یک و دروس تخصصی کارشناسی و کارشناسی ارشد با ضریب چهار تعریف شده‌اند. در ادامه منابع رشته محبوب علوم انسانی یعنی ادبیات فارسی را بررسی می‌کنیم.

سرفصل‌های آزمون دکتری زبان و ادبیات فارسی

منابع آزمون دکتری زبان و ادبیا فارسی شامل دروس عمومی و تخصصی زیر می‌شود.

دروس عمومی

زبان انگلیسی (کتاب‌های تخصصی انتشارات سمت، ۱۱۰۰ لغت ضروری)

استعداد تحصیلی (استعداد تحصیلی، نوشته هادی مسیح خواه و محمد وکیلی انتشارات فرهنگ)

دروس تخصصی

کلیات ادبی (دستور زبان فارسی ۲، تألیف دکتر حسن انوری، دکتر حسن احمدی گیوی)

متون نظم و نثر (نظم فارسی، شاهنامه (جلد ۱) چاپ مسکو یا چاپ ژول مول _ نثر فارسی، تاریخ بیهقی با شرح خطیب رهبر)

زبان عربی (مجانی‌الحدیثه (لویس عوض)، نهج‌البلاغه)

شما داوطلبان محترم آزمون دکتری ۱۴۰۱ می‌توانید سرفصل‌های سایر رشته‌های گروه علوم انسانی را در پایگاه خبری آزمون دکتری مشاهده کنید.

سرفصل‌های آزمون دکتری ۱۴۰۱ گروه علوم پایه

در گروه علوم پایه نیز تعداد ۴۴ رشته تعریف شده است. دروس عمومی مانند زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی با ضریب ۱ و دروس تخصصی کارشناسی و کارشناسی ارشد با ضریب ۴ عناوین منابع این رشته‌ها را تشکیل می‌دهند.

سرفصل‌های آزمون دکتری زمین‌شناسی نفت

رشته زمین‌شناسی نفت جزو رشته‌های محبوب گروه علوم پایه است. داوطلبین آزمون دکتری زمین‌شناسی نفت می‌توانند منابع امتحانی این رشته را در ادامه مطالعه کنند.

دروس عمومی

زبان انگلیسی (کتاب‌های تخصصی انتشارات سمت، ۱۱۰۰ لغت ضروری)

استعداد تحصیلی (استعداد تحصیلی، نوشته هادی مسیح خواه و محمد وکیلی انتشارات فرهنگ)

دروس اختصاصی

زمین‌شناسی ایران (کتاب زمین‌شناسی ایران، تألیف علی درویش زاده، انتشارات امیرکبیر)

زمین‌شناسی نفت (کتاب زمین‌شناسی نفت، تألیف فریدون سحابی، انتشارات دانشگاه تهران)

زمین‌شناسی نفت پیشرفته (کتاب زمین‌شناسی نفت زاگرس، تألیف دکتر مطیعی، انتشارات شرکت ملی نفت ایران)

سنگ رسوبی پیشرفته (کتاب سنگ‌شناسی رسوبی، تألیف سید رضا موسوی حرمی، انتشارات آستان قدس رضوی)

باقی داوطلبان محترم آزمون دکتری ۱۴۰۱ می‌توانند سرفصل‌های سایر رشته‌های گروه علوم پایه را از پایگاه خبری آزمون دکتری به‌صورت رایگان دریافت کنند.

سرفصل‌های آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

در این گروه نیز تعداد ۵۳ رشته تعریف شده است. دروس عمومی با ضریب یک و دروس تخصصی کارشناسی و کارشناسی ارشد با ضریب چهار عناوین منابع این ۵۳ رشته را تشکیل می‌دهند.