عضو شورای شهر تهران نسبت به دستورالعمل ابلاغی انتصاب مدیریان میانی شهرداری انتقاد کرد و گفت: در این مساله تمرکزگرایی مطلق و تجدید نظر جدی نیاز است و باید اجازه دهیم مدیران شجاع از ابزار عزل و انتصاب استفاده کنند.

به گزارش مرور نیوز، میثم مظفر عضو شورای شهر تهران در تذکری در ارتباط با دستورالعمل ابلاغی در خصوص انتصاب مدیران ۴ و ۵ که در آیین نامه و دستورالعمل  قید شده معاونین شهرداری تهران و شهرداران نواحی صرفا با حکم معاونت هماهنگی امور مناطق  شهرداری مرکز آنهم برای یکسال میسر است  گفت: این مساله برای صدور حکم معاونین سازمان ها، شرکت ها و حتی معاونین ادارات کل ستادی هم  بر عهده معاونین شهردار تهران واگذار شده است و باید به این نکته توجه داشته باشیم که مهمترین ابزار یک مدیر انتصابات است.

مظفر بااشاره به اینکه با این روند و این دستور العمل، اختیارات شهردار منطقه، رییس سازمان را با یک بروکراسی اداری پیچیده ای مواجه می کنیم و مدیران سازمان را تضعیف می کند. اظهار داشت: اگر پای درد و دل روسای سازمان ها و مناطق بشینیم، حتما گلایه دارند و تقاضا دارم که انضباظ بخشی تشکیلاتی  در جهت تمرکز زدایی باشد نه تمرکز گرایی که سالهاست منسوخ شده است.

وی ادامه داد: در آیین نامه و دستورالعمل مشاهده می کنیم که حتی شهردار منطقه امکان انتخاب سرپرست موقت را ندارد و تقاضای ابطال آنرا دارم.

عضو شورای شهر تاکید کرد: در این مساله تمرکزگرایی مطلق و تجدید نظر جدی نیاز دارد و اجازه دهیم مدیران شجاع از ابزار عزل و انتصاب استفاده کنند.

مظفر ادامه داد: منطق ندارد که معا‌ون فرهنگی اجتماعی یک منطقه را معاون امور مناطق منصوب کند و از هر منظری نگاه کنیم این مساله مشکل دارد.

وی به خاطربرگشت بیمه تاکسیرانان و بیمه تکمیلی آنان از شهرداری تهران تشکر کرد.