شهردار تهران گفت: قرار است برنامه‌ای هوشمند برای معلولین تدوین شود و در صورت تامین بودجه سالانه ۶۰۰ کیلومتر مناسب سازی برای معلولین داشته باشیم.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولین، اظهار داشت: همان قدر که یک معلول نیاز به حمایت دارد، یک انسان متعالی نیز نیاز دارد تا به آن معلول خدمت کند و برای آنها نوکری کند، تا افق‌های روشنی را پیش رو داشته باشد.

وی افزود: ما تلاش کردیم تا یک بخش مسئولیتی را برای مناسب سازی شهر در نظر بگیریم و دستورالعملی برای اقدام در این زمینه تدوین شد و در جلسه هفته گذشته معاونین نیز این دستورالعمل مطرح شد.

زاکانی تصریح کرد: قرار بر این شد که برنامه‌ای هوشمند تدوین شود و در صورت تأمین بودجه سالانه ۶۰۰ کیلومتر مناسب سازی داشته باشیم. به علاوه قرار شد در بودجه سالانه ساختمان‌ها را برای معلولین مناسب سازی کنیم.

وی تاکید کرد: در ایام کرونا یکی از اقدامات ما رفتن به سراغ کسانی بود که ما به سمت آنها برویم و به آنها خدمت کنیم و در همین راستا در حال تلاشیم تا خدمات خود را از طریق هوشمند سازی به عزیزان معلول ارائه دهیم.

شهردار تهران تصریح کرد: در حال تلاشیم ظرفیت‌های شهرداری را در اختیار معلولین قرار دهیم در همین راستا نیز ۱۱۰ دستگاه اتوبوس وارد چرخه حمل و نقل شده که امکان استفاده معلولین را دارد و مفتخریم که بتوانیم این مسیر را ادامه بدهیم و ما بیشتر نیاز داریم که در خدمت معلولین باشیم.

در این مراسم بوستان مناسب سازی شده پرنیان نیز افتتاح شد.