صادق ضیاییان اضافه کرد: یکشنبه (۲۱ آذر) وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد و در پاره نقاط وزش باد و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

به گزارش مرور نیوز، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: امروز (۲۰ آذر) در شمال شرق و شرق کشور وزش باد رخ می دهد. به‌تدریج یکشنبه (۲۱آذر) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی، بارش باران وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیاییان اضافه کرد: یکشنبه (۲۱ آذر) وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد و در پاره نقاط وزش باد و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

وی در ادامه گفت: در این مدت در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود. دوشنبه (۲۲آذر) این وضعیت در کشور ادامه دارد و به‌تدریج غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش خواهد یافت.

به گفته ضیاییان سه شنبه (۲۳آذر) و چهارشنبه (۲۴آذر) در کل کشور جوی پایداراستقرار خواهد داشت و کیفیت هوا در شهرهای تهران، کرج، اراک و اصفهان به حد ناسالم برای تمام گروه‌ها خواهد رسید.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: بعدازظهر چهارشنبه (۲۴آذر) در ارتفاعات واقع در شمال غرب و غرب بارش پراکنده رخ می‌دهد و به‌تدریج پنجشنبه (۲۵آذر) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از غرب و شمال غرب ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: طی روزهای چهارشنبه (۲۴آذر) و پنجشنبه (۲۵آذر) در استان اردبیل و غرب سواحل دریای خزر وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش نسبی دما انتظار می‌رود. خلیج فارس نیز امروز (۲۰ آذر) نسبتا مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۱آذر) صاف و غبارآلود با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۹ آذرماه) صاف و غبارآلود با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۰و ۲۱ آذرماه) بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و زنجان و تبریز با  دمای ۱۰ و ۱۱ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.