رئیس سازمان امداد و نجات، از امدادرسانی جمعیت هلال احمر به ۲۴۰ نفر از شهروندان متاثر از حوادث و سوانح در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مهدی ولی پور در خصوص عملیات های امدادی ۷۲ ساعت گذشته گفت: از روز چهارشنبه تا صبح روز شنبه، ۲۳۳ ماموریت امدادی مجموعاً توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر در سراسر کشور انجام شد که در این ماموریت ها به ۲۴۰ نفر امدادرسانی شد.

وی افزود: عملیات های انجام شده منجر به نجات ۱۳۷ نفر از حوادث مختلف شد که ۸۹ نفر از آنها که نیاز به درمان داشتند توسط ناوگان زمینی و هوایی جمعیت هلال احمر به مراکز بیمارستانی جهت درمان تخصصی منتقل شدند. ۶۳ نفر نیز از خدمات سرپایی درمانی جمعیت هلال احمر بهره برده و به مناطق ایمن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: ۳۰ مورد عملیات رهاسازی از تصادفات جاده ای نیز توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر انجام که منجر به رهاسازی ٣٥ مصدوم از سوانح ترافیکی شد.

ولی پور با اشاره به اینکه تردد در جاده های کوهستانی کشور باید با تجهیزات کامل صورت گیرد، گفت: شهروندان ضرورت دارد پیش از سفر از وضعیت آب و هوایی جاده ها مطلع شده و در زمان مناسب عازم سفر شوند.