وزیر آموزش و پرورش گفت: امتحان حضوری برای همه است. باید به تدریج به سمت حضوری شدن با رعایت پروتکل‌ها برویم.

به گزارش مرور نیوز، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم روز ملی پژوهش دانش‌آموزی درباره گلایه معلمان از روند تصویب و اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: طبق اطلاعی که پیدا کردم، رتبه‌بندی این هفته در دستورکار مجلس است. قطعاً برای همسان‌سازی حقوق معلمان باید تلاش‌هایی انجام شود.

وی ادامه داد: ما از ابتدا پیگیر رتبه بندی بودیم. روی جزئیات، ابهاماتی وجود دارد که باید برطرف شود. البته ما این طرح را بیشتر همسان‌سازی حقوق می‌دانیم تا اجرای طرح رتبه‌بندی؛ چون برای رتبه‌بندی باید سندی بیاید و بعد روی آن سند کار شود و ما شاهد اثرات آن روی کیفیت آموزش باشیم و در عین حال به حق معلم هم توجه شود.

نوری درباره مشکل کمبود معلم با توجه به حضوری شدن کلاس‌ها گفت: ما کلاس بدون معلم نباید داشته باشیم و وجود کلاس بدون معلم را قبول نداریم. به هر طریقی شده باید معلمی را پیدا کنیم و از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم که کلاس درس ما بدون معلم نماند.

وی درباره گلایه برخی دانش‌آموزان که در فضای مجازی آموزش دیده‌اند و امتحانات نیمسال اولشان حضوری شده است اظهار کرد: امتحان حضوری برای همه است. باید به تدریج به سمت حضوری شدن با رعایت پروتکل‌ها برویم.