روز آینده، تبریز با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر و پس از آن ارومیه با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین شهرهای کشور و بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرمترین شهر کشور خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز، براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در مناطقی از جنوب غرب،‌ بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی،‌ دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و بخش‌هایی از شمال شرق بارش باران و در نقاط سردسیر بارش برف و در مناطق جنوبی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت به تناوب تا ظهر روز سه‌شنبه در این نواحی ادامه دارد.

از بعدازظهر سه‌شنبه هفته جاری، با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور، بارش برف و باران و وزش باد در استان‌های غربی، شمال‌غرب، جنوب‌غرب،‌ مرکز، دامنه‌های البرز و بخش‌هایی از شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود که در استان‌های جنوبی با رعد و برق هم همراه است.

امروز دوشنبه 95/10/6‌ آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها در حوضه کارون بزرگ پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت در روز سه شنبه با شدت بیشتر تداوم دارد.

همچنین با توجه به بارش برف امروز و فردا در جاده‌های کوهستانی چهار محال و بختیاری، لرستان، شمال شرق خوزستان و از بعدازظهر سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه در راه‌های ارتباطی البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران، سمنان، قزوین، زنجان، مازندران و شمال غرب کشور، لغزندگی جاده‌، اختلال در تردد و کاهش دید پیش بینی می‌شود؛ از این‌رو ‌توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات و خطرات احتمالی‌، اقدامات لازم به عمل آید.

روز سه‌شنبه کاهش نسبی هوا بین 4 تا 7 درجه در شمال شرق رخ خواهد داد و روز چهارشنبه وزش باد نسبتاً شدید در شمال شرق و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه به تدریج از میزان بارش‌ها در شمال غرب و غرب کاسته شده و این سامانه در بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و شمال شرق کشور فعال است و در اواخر این روز از کشور خارج می‌شود.

آسمان تهران روز آینده نیمه‌ابری همراه با غبار محلی، به تدریج ابری و ساعات اوایل شب، همراه با بارش باران و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز چهارشنبه آسمان تهران ابری و مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود و در بعدازظهر شاهد کاهش ابر و وزش باد خواهیم بود.

بیشینه و کمینه هوا فردا در تهران به ترتیب 6 و 3 درجه و روز چهارشنبه 6 و صفر درجه خواهد بود.

روز آینده، تبریز با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر و پس از آن ارومیه با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین شهرهای کشور و بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرمترین شهر کشور خواهد بود.