جانشین پلیس راهور تهران بزرگ ضرورت ساماندهی پارک حاشیه‌ای هوشمند خودرو به عنوان راهکاری برای جلوگیری از ایجاد ترافیک ناشی از گشتن ماشین‌ها برای جای پارک تاکید و اعلام کرد: طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای در مناطق ۶ ، ۷ ، ۱۱ و ۱۲ تهران بزودی اجرایی می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور  در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه اضافه کردن پارکینگ‌ها و ساخت بزرگراه‌ها و تونل‌ها باعث افزایش سفرهای درون شهری و افزایش ترافیک می‌شود بر ضرورت مدیریت سفرها تاکید کرد و گفت: برای کاهش ترافیک باید تقاضای سفر در شهر کم شود و نحوه حمل و نقل خودرو محور را به سمت حمل و نقل انسان محور تغییر دهیم.

وی عنوان کرد: ساخت پارکینگ و افزایش تعداد پارکینگ‌ها در شهر دردی از مشکل ترافیک شهری را حل نمی‌کند بلکه باعث افزایش تقاضای سفر می‌شود.

 اجرای طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای در ۴ منطقه بزودی

جانشین پلیس راهور پایتخت اظهار داشت: با توجه به جمعیت شناور ۱۳ میلیون نفری شهر تهران و ۲۰ میلیون سفری که روزانه در تهران انجام می‌شود قطعا برای حرکت و توقف این میزان خودرو ، فضا در شهر مورد نیاز است ولی متاسفانه طی سالیان گذشته اکنون باغ‌های چند هکتاری تهران به مال‌های تجاری و مجتمع‌های مسکونی چندین طبقه تبدیل شده است ولی به بسیاری از خیابان‌های ۵۰ساله و قدیمی شهر مانند ولی عصر، فیاضی، آقابزرگی، چناران ... حتی یک متر هم اضافه نشده است.

وی بر ضرورت ساماندهی پارک حاشیه‌ای هوشمند خودرو به عنوان راهکاری برای جلوگیری از ایجاد ترافیک ناشی از گشتن ماشین‌ها برای جای پارک گفت: ساماندهی پارک حاشیه ‌ای به صورت هوشمند در منطقه ۲ شهرداری تهران از مدت‌ها قبل اجرایی شده و بر اساس برنامه طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای در چهار منطقه ۶ و ۷ و ۱۱ و ۱۲ تهران به زودی اجرایی می‌شود.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار داشت: محل پارک در طرح پارک حاشیه‌ای خودرو کوتاه‌ مدت است و افراد نمی‌توانند از صبح تا شب کنار خیابان خودروی خود را پارک کنند و باید عوارض پارک به شهرداری پرداخت کنند که در صورت عدم پرداخت عوارض اعمال قانون می‌شوند.

موسوی پور ادامه داد: پلیس در روش‌های قبل با تخلفات ساکن مثل پارک در تقاطع خیابان‌ها، داخل میادین و .. به صورت فیزیکی در محل حاضر و خودرو را جریمه می‌کرد ولی اکنون دو سال است که به صورت هوشمند عمل کرده و مستقیم بدون حضور پلیس جریمه صورت می‌گیرد و توسط هزار و ۵۰۰ دوربین نظارت تصویری بلافاصله جریمه ثبت و پیامک جریمه ارسال می‌شود.

وی در بخش دیگری از گفته‌های خود با بیان اینکه در حوزه ترافیک بحث تراکم ترافیک و احساس تراکم ترافیک وجود دارد گفت: با توجه به آمار سه سال گذشته اکنون در تهران احساس تراکم ترافیک وجود دارد .

افزایش ۲۳ درصدی ترافیک تهران

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران ادامه داد: براساس آمار در سال ۹۸ میانگین طول صف ترافیک هشت ماهه اول سال در تهران ۱۲۸ کیلومتر بوده و بیشترین ترافیک صبحگاهی ۲۳۷کیلومتر و بیشترین ترافیک عصر گاهی ۳۹۸ کیلومتر بوده است که در سال ۹۹ این آمار کاهش داشته و میانگین طول صف ترافیک صبحگاهی ۷۷ کیلومتر و طول صف ترافیک عصرگاهی ۱۱۳ کیلومتر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز طول صف ترافیک صبحگاهی ۱۰۱ کیلومتر وطول صف ترافیک عصرگاهی ۱۸۹ کیلومتر بوده است که در مجموع نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش ترافیک داشته‌ایم ولی نسبت به سال ۹۸ حدود ۱۹ درصد به دلیل فعال نبودن مدارس و دانشگاه هاو تعطیلی‌های کرونایی کاهش ترافیک داریم و در واقع تراکم ترافیک نیست و احساس تراکم ترافیک وجود دارد.