رییس شورای شهر تهران گفت: ٩ ماه گذشته و تنها ١٧ هزار میلیارد تومان از بودجه محقق شده، ما واقعی فکر کردیم و نخواستیم بدهکاری ایجاد شود.

به گزارش مرور نیوز، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در سی و یکمین جلسه علنی شورا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ١١ هزار میلیارد از بودجه کسر نشده و اصلا وجود نداشته است، این بودجه فقط اسمش مطرح بوده، اما رسمیت نداشته است و بودجه باید تحقق بخش باشد.

وی ادامه داد: این مبلغ قابل تحقق نبود، ٩ ماه گذشته و تنها ١٧ هزار میلیارد تومان از بودجه محقق شده، ما واقعی فکر کردیم و نخواستیم بدهکاری ایجاد شود.

چمران بیان کرد: ما با مردم رو راست بودیم، ٥ هزار میلیارد تنها برای حمل و نقل در بودجه پیش بینی کردیم زیرا موضوع مهمی است.

رییس شورای شهر تهران گفت: ما در ٢٥ آذر، روز پژوهش را داریم، مبنا و اغاز هرکاری تحقیق است و امیدواریم در کشور این موضوع عملیاتی شود و جایگاه مناسبی برای آن قائل باشیم.

وی تاکید کرد: وضع حمل و نقل شهر تهران خراب است، از خودرو‌های شحصی بیش از حد استفاده می‌شود و برگزاری چنین نمایشگاهی مشکل را بیشتر می‌کند و از تنفسی که حق ما است، محروم هستیم.

چمران بیان کرد: باید کار علمی صورت گیرد و نتیجه هم می‌گیریم، اما باید عملیاتی شود و لازم است شهرداری و شورا آمادگی داشته باشد که آماده هستند و گرنه تاثیر منفی در همه ابعاد خواهد گذاشت.

رییس شورای شهر تهران یادآور شد: خواهش من از نمایندگان مجلس این است که با چشم باز و بینش علمی به بودجه بنگرند، امیدواریم به خوبی عملیاتی شود و در مقابل ناراختی مردم تنها عرق شرم بر پیشانی ننشیند.