شهردار تهران گفت: ظرف دو ماه آینده دیگر معتادان متجاهر را در تهران نخواهیم دید.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست هم اندیشی با نخبگان منطقه ۱۷ گفت: به برکت انقلاب اسلامی در جایگاهی قرار گرفته ایم که ویژگی‌های بسیار بارزی دارد. یکی از ویژگی‌های انقلاب این بود که قابلیت دین را متجلی کرد و هم قابلیت و قدرت مردم را نشان داد. از سوی دیگر قابلیت و قدرت رهبری دینی که پیوست گاه مردم ودین است را نشان داد.

وی افزود: باید این انقلاب را قدر بدانیم که هم نسبت به دین وظایفی را بر عهده داریم و باید اهداف آن را پیاده کنیم و هم نسبت به مردم وظایفی داریم که باید خدمت رسانی مناسب را انجام دهیم. از سوی دیگر نسبت به مقام معظم رهبری نیز وظایفی داریم که باید انجام دهیم.

شهردار تهران با اشاره به بازدید امروز خود از منطقه ۱۷ گفت: منطقه ۱۷ منطقه ای است که مشترکاتی با سایر مناطق پایینی شهر تهران  دارد و آن این که از یک تبعیض رنج می‌برد. در حقیقت  تهران درخود یک تبعیض شمال و جنوب دارد؛ به شکلی که برخی مناطق تهران منطقه‌تر هستند و بالاتر هستند و برخی مناطق نیز دچار بی دقتی شدند که منطقه ۱۷ یکی از آن مناطق است. البته علی رغم این که عقب نگه داشته شده اما توانسته گوی سبقت را برباید و بدرخشد.

وی ادامه داد: شهرداری باید به یک نهاد انقلابی تبدیل شود و این انقلابی شدن با نوکری مردم وپیگیری عدالت در شهر محقق خواهد شد. باید پیشرفت همه جانبه شهر را شاهد باشیم و اقدامات جدی در سطح منطقه ۱۷ انجام دهیم.

زاکانی با اشاره به وجود ۲۱۶ هکتار بافت فرسوده در سطح منطقه ۱۷ گفت: تهران در مجموع ۴۵۶۰ هکتار بافت فرسوده دارد که از این میزان ۲۱۶ هکتار آن در منطقه ۱۷ واقع شده است. جدا از خطرات این موضوع می‌توانیم به بافت فرسوده به عنوان یک فرصت نیز نگاه کنیم . در مجموعه شهرسازی ایده ای را دنبال می‌کنیم که رونق بخشی جدی به جنوب شهر تهران را محقق کند ومنطقه ۱۷ نیز در اولویت این موضوع قرار دارد.

وی افزود: در این طرح به دنبال تحقق مشوق‌هایی برای مناطق جنوبی شهر هستیم تا سرعت تغییر و تحول در مناطق را بالا ببریم. در کنار این موضوع تلاش خواهیم کرد بتوانیم خلق هویتی در این مناطق داشته باشیم.

زاکانی به وجود باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س) در منطقه ۱۷ اشاره کرد و افزود: این باغ‌راه یکی از فرصت های شهر تهران است. کاری از گذشته انجام شده بود اما مشاهده کردیم که هویت ندارد و باید هویت معماری ایرانی اسلامی را به آن بدهیم تا از جنس منطقه باشد و در بعد اقتصادی و ایجاد آسایش و آرامش منافعی را برای شهروندان منطقه به همراه داشته باشد. جلساتی برگزار و اعلام شد طرح فعلی مناسب نیست تیم ویژه ای در شهرداری تشکیل دادیم تا موضوع را پیگیری کند و کار در حال انجام است. امیدواریم برای دو سال آینده مجموعه فاخری ایجاد شود که تغییر در منطقه را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هم اندیشی با نخبگان مناطق گفت: در هر منطقه مجمعی از نخبگان و موثرین مناطق را باید داشته باشیم تا آنها برای محله و شهر خود ایده های خلاقانه داشته باشند و برای شهرداری تصمیم سازی کنند و بر کار آن نظارت داشته باشند. در مرحله بعد این مجمع را به قرارگاه تبدیل خواهیم کرد ودر محلات مساجد را کانون تغییر و تحول شهر قرار خواهیم داد.

شهردارتهران در بخش دیگری از صحبت های خود به رونمایی از طرحی ظرف دو ماه آینده اشاره کرد و افزود:‌تلاش خواهیم کرد هر محله ای حتما یک پارک مختص مادر و کودک با امکانات ویژه  آموزشی و ... داشته باشد. ۳۴۵ پارک احصا و کار آن نیز آغاز شده است. در بعد دیگری ما زمین و مجوز می‌دهیم تا خود نخبگان در محلات بحث مسکن برای زوج های جوان را پیگیری کنند. ما باید به دنبال مردم باشیم و نوع نگاه به شهر را تغییر دهیم. همه باید دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم.

وی تاکید کرد: ‌۵۲ فعالیت را استخراج کردیم که بر محور مساجد، ناظر بر خانواده و مدرسه تلاش جدیدی را آغاز می‌کند که یکی از آنها فعالیت قرآنی، ورزشی و هنری و ادبی خواهد بود. این فعالیت ها خدمات رسانی و ایمنی را نیز شامل خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به جلسه روز گذشته مدیریت بحران با حضور رئیس جمهوری گفت: این جلسه چهار سال پیش با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شده بود که ۱۶ مصوبه داشت. این ۱۶  مصوبه توسط رئیس جمهوری وقت به سازمان برنامه و بودجه برای بررسی تحقق ارسال شده بود که در نهایت تنها دو مصوبه که بودجه نیاز نداشت مورد تایید قرار گرفته بود اما روز گذشته این جلسه با حضور آقای رئیسی برگزار شد و مصوبات بسیار خوبی داشت.

به گفته زاکانی، شرایط فعلی جامعه سخت است اما آینده روشن است. آینده فراروی ملت به لطف خداوند روشن است.

وی ادامه داد: ناظر بر فعالیت مساجد موارد ایمنی را نیز با مشارکت خود شهروندان پیگیری خواهیم کرد. ما با انگیزه بسیجی کار را شروع کرده ایم تا بتوانیم این مسیر را با موفقیت بپیماییم.

شهردار تهران به جمع آوری معتادان متجاهر اشاره کرد و افزود:‌این افراد خطایی را مرتکب شدند اما همه آنها انسان هستند و ما باید نوکری آنها را بکنیم و نسبت به آنها وظیفه داریم. خوشبختانه دستگاه‌های مختلف پای کار آمدند و شهرداری تهران به عنوان محور مشخص شده است. لذا ان‌شاء الله ظرف دوماه آینده چهره تهران از وجود معتادان متجاهر پاک خواهد شد و دیگر این موارد را نخواهیم دید.

وی تاکید کرد:‌ ۴۰۰۰ کودک خیابانی داریم که باید در کنار موضوع متکدیان و مشکلات متعدد تهران با همتی که شکل گرفته پیگیری شود موضوع زباله برها نیز که استثمار می‌شوند نیز باید پیگیری شود و چهره شهر از این موضوع پاک شود. اینها انسان هستند و آینده سازان این مملکت. این کار آغاز شده است و قطعا پیگیری خواهد شد.