رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش پراکنده در ۱۴ استان کشور، از ادامه شرایط آلودگی هوا طی روزهای آینده در شهرهای صنعتی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیائیان با اشاره به وزش باد شدید و بارش در برخی نقاط کشور خاطرنشان کرد: امروز در استان های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی بارش باران، وزش باد شدید موقت، گاهی با رعد و برق پیش بینی می‌شود، همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده باران و در دامنه های آن بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه(۲۷ آذرماه) این شرایط در غرب، جنوب غرب، برخی نقاط مرکز، دامنه ها و ارتفاعات زاگرس و همچنین استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین، البرز و تهران ادامه دارد و برای گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال بوشهر و جنوب استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم بارندگی‌ها در طول هفته ادامه داد: یکشنبه نیز در استان‌های واقع در جنوب غرب و ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. همچنین در بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق نیز شاهد بارش پراکنده خواهیم بود. دوشنبه در نیمه غربی کشور و سه‌شنبه علاوه بر نیمه غربی در شمال شرق شاهد بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

صادق ضیاییان در پایان ضمن اشاره به مواج بودن خلیج فارس طی روزهای آینده و آلودگی هوا در برخی از شهرهای صنعتی گفت: طی این پنج روز بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف خواهد بود و با توجه به وزش باد شدید احتمال کولاک برف وجود دارد. شمال خلیج فارس از امروز تا یکشنبه(۲۸ آذرماه) مواج است. هم چنین امروز آلودگی هوا در برخی شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده افزود: آسمان تهران فردا(۲۷ آذرماه) ابری همراه با بارش باران با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (۲۸ آذرماه) نیمه‌ابری تا ابری و گاهی همراه با وزش باد و بارش پراکنده با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ آذرماه) اهواز با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان‌ کشور است. امروز(۲۶ آذرماه) ارومیه با بیشینه دمای ۶ درجه سانتی‌گراد و فردا(۲۷ آذرماه) ارومیه با بیشینه دمای ۸ درجه سانتی گراد خنک ترین مراکز استان کشور خواهند بود.