سرهنگ شیرانی گفت: بارش برف و باران، وزش باد شدید در ارتفاعات و سایر پدیده‌های جوی را به نیرو‌های امدادی اعلام کردیم.

به گزارش مرور نیوز، احمد شیرانی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل اطلاعات پلیس راهور ناجا، گفت: با توجه به اعلام وضع نارنجی اداره هواشناسی که از روز سه‌شنبه و چهارشنبه به دست پلیس راهور رسید و بارش برف و باران، وزش باد شدید در ارتفاعات و سایر پدیده‌های جوی را به نیرو‌های امدادی اعلام کردند. بر این اساس شرایط متفاوت برای سفر‌های بین شهری درست شده است.

وی ادامه داد: در این و ضعیت هماهنگی لازم میان تیم‌های امدادی و خدماتی مانند اورژانس، راهداری و هلال احمر برقرار شده است. تمامی گروه‌های پلیس راه در استان‌هایی که شرایط جوی خاص از روز جمعه تا سه شنبه دارند، بصورات آماده باش قرار گرفتند. وضعیت جاده‌ها بصورت مستمر از طریق پایش دوربین‌های جاده‌ای و اعلام به تیم‌های گشتی در محور‌ها در حال انجام است. از روز گذشته بارش‌ها شروع شده و خوشبختانه تا الان مشکلی گزارش نشده است.

سرهنگ شیرانی تاکید کرد: تمام تلاش‌ها بر این است که با آمادگی کامل در محور‌ها حضور داشته باشیم. در این شرایط لازم است رانندگان حمل و نقل باری و مسافربری، زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند. سرعت کمتر و سرعت مطمئنه در این شرایط را به رانندگان توصیه می‌کنیم. همچنین فاصله طولی با خودرو جلویی را رعایت کنید. داشتن زنجیر چرغ بسیار ضروری است. برای مثال در آزاد راه تهران-شمال، بارندگی بصورت مختصر است، اما در حدود ۱۰ کیلومتر جلوتر در محدوده سنگان بارش سنگین و کولاک را شاهد هستیم. اطمینان از سیستم گرمایشی خودرو، برف پاکن و پر بودن باک سوخت خیلی مهم است.