مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب با اشاره به مزیت‌های انتقال نمایشگاه‌های پایتخت به نمایشگاه شهر آفتاب گفت: این موضوع در کاهش ترافیک و آلودگی هوا و همچنین درآمد پایدار شهری بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش مرور نیوز، محمدرئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در صحن امروز شورای شهر اظهار داشت: احداث نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب یکی از بهترین تصمیم‌های شورای شهر و شهرداری در زمان‌های قبل بود و انتقال نمایشگاه‌ها از سطح شهر تهران در کاهش ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی بسیار مؤثر خواهد بود.

وی افزود: سالانه 60 هزار میلیارد تومان هزینه‌های فرصتی، استهلاک خودروها و درمان و معالجه مردم ناشی از ترافیک و آلودگی‌های مرتبط با آن است و آنطور که گزارش شده سالانه 6 هزار نفر به دلیل ترافیک و آلودگی هوا در تهران دچار سکته قلبی و مغزی می‌شوند و تعداد زیادی از آنها جان خود را از دست می‌دهند.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب با اشاره به اینکه سالانه حدود 200 روز نمایشگاه پرمخاطب در سطح شهر تهران برگزار می‌شود و این در حالی است که 250 روز در تهران ترافیک و آلودگی هوا داریم گفت: مصلحت مردم قربانی برگزاری نمایشگاه شده در تهران شده است و انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب امروزه تبدیل به یک مطالبه عمومی و استراتژی مدیران شهری محسوب می‌شود.

قادری گفت:‌از اسفند سال 98 تا شهریور 1400 به دلیل کرونا برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب ممنوع بود ولی تا کنون 86 نمایشگاه برگزار شده و از نیمه مهر تا امروز 6 مورد نمایشگاه در شهر آفتاب داشته‌ایم و 20 مورد دیگر تا پایان سال خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه 36 هزار مترمربع دیگر لازم است به ظرفیت این نمایشگاه اضافه شود گفت:‌ سرانه فضای سبز شمال تهران با انتقال نمایشگاه‌های آن به شهر آفتاب بیشتر شده و این نکته هم نباید مورد غفلت قرار گیرد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب افزود: وحدت رویه در برگزاری نمایشگاه‌ها ضروری است در حال حاضر این قضیه متولیان متعددی دارد که نابسامانی ایجاد کرده و حالا لازم است که شورای شهر به موضوع یکپارچگی در این قضیه ورود پیدا کند.

قادری گفت: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که انتقال همه نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب سبب افزایش جاذبه‌های جنوب تهران و جذب سرمایه در این منطقه خواهد شد. همچنین هزار میلیارد تومان درآمد پایدار شهری ایجاد می‌کند و ارزش افزوده زیادی خواهد داشت.

وی گفت: در گذشته شهرداری 1500 میلیارد تومان برای نمایشگاه شهر آفتاب خرج کرد ولی ارزش افزوده آن به 40 هزار میلیارد تومان رسید و اگر فاز 2 و 3 آن تکمیل شود و 5 هزار میلیارد هزینه شود ما به زودی شاهد هزار میلیارد تومان ارزش افزوده خواهیم بود.