مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با اشاره به نیاز فوری برای ایمنی ۳۵۰۰ ساختمان در تهران گفت‌: قانون مربوط به ارتقاء ایمنی ساختمان‌ها باید تغییر کند و جامعیت داشته باشد.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرضا داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در جلسه هم‌اندیشی روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار داشت:‌تهران دارای دو هزار برج و ساختمان مرتفع است و اگر اقدامات پیشگیرانه به لحاظ ایمنی این ساختمان‌ها مورد توجه قرار نمی‌گرفت روزانه شاهد چندین حریق سخت در تهران بودیم.

وی با اشاره به اینکه البته در این برج‌ها هنوز جهت ایمنی کامل جای کار وجود دارد، گفت: از طرفی ۳۵۰۰ ساختمان پایتخت نیاز به اقدام فوری به لحاظ ایمنی و پیشگیری از حریق دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران ادامه داد:‌این مسأله تنها وظیفه یک یا دو دستگاه نیست و در زمینه ایمنی باید کار‌های بسیاری صورت گیرد.

داوری با اشاره به اینکه قوانین مربوط به ایمنی باید جامع باشد گفت: برای مسأله پیشگیری از حریق بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها وجود دارد که ۶۵ سال پیش برای تهران نوشته شده در حالی که نوع ساختمان‌ها نسبت به آن زمان تغییر کرده است.

وی گفت:‌سال‌هاست اعلام کرده‌ایم این قانون باید تغییر کند به نظرم یک مطالبه عمومی باید صورت گیرد و دستگاه‌های مختلف با یکدیگر در جهت ایمنی هر چه بیشتر پایتخت گام بردارند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران تصریح کرد: تا قانون جامعیت نداشته باشد نمی‌توان انتظار شرایط مطلوب را داشت البته باید کارگروه‌هایی مشابه کارگروه امروز به صورت مستمر تشکیل شود تا بتوان از تفکر‌ها بهره‌مند شد و نباید فقط درگیر موضوعات اجرایی باشیم.