رئیس شورای شهر تهران بر لزوم تدوین مکتب شهید سلیمانی برای نسل‌های آینده تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، مهدی چمران امروز در ابتدای سی و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به آغاز سال جدید میلادی گفت: باید آغاز سال میلادی 2022 و آغاز سال مسیحی را تبریک بگویم و امیدواریم این سال سال مناسبی برای کشور، ملت ما و همه مسلمین و مردم جهان باشد. سالی باشد که خون آشامان و مستکبرین چنگال خود را از بدن مردم مستضعف دنیا بیرون بکشند و مردم  ما در تمام گیتی زندگی سعادتمندانه، سالم و آرامی را دنبال کند.

وی افزود: متاسفانه کسانی که دم از مسیح می زنند و عیسی مسیح را سمبل برادری و محبت می دانند بدترین جنایات در تاریخ را مرتکب شده اند و در حال ارتکاب دوباره آن هستند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود به سالگرد انتشار پیام تاریخی حضرت امام به گورباچف اشاره کرد و افزود: پیام تاریخی حضرت امام به گورباچف که از مردان اول سیاست شوروی کمونیستی سابق بود زلزله ای را در دنیا ایجاد کرد کمتر کسی فکر می کرد که امام با آن قدرت و صلابت و بیان این چنین پیامی را به رهبر سیاسی بزرگ آن روز بدهد و دیدیم آن چه که امام گفته بود چگونه عملیاتی شد و صدای شکسته شدن تخت کمونیست شنیده شد و فلسفه کمونیست آن طور که امام گفته بود از بین رفت و این تفکر بعد از حدود 60 سال از دنیا رخت بربست. یاد پیام حضرت امام و امام راحل این مرد بزرگ تاریخ را گرامی می داریم.

چمران گفت: امروز دوازدهم دی ماه است و سالگرد رحلت حضرت آیت الله مصباح یزدی است سالگذشت وفات وی را تسلیت می گویم و امیدواریم این دانشمندان بزرگ، کسانی که با رفتن آنها ضربه به جامعه وارد می شود جایگزین های مناسبی حتما داشته باشند. بی تردید جای این مرد بزرگ خالی است و یاد او را گرامی می داریم.

چمران با اشاره به سیزدهم دی ماه روز جهانی مقاومت نیز گفت: دومین سالگشت شهادت الگوی اخلاص و شجاعت، شهادت ، مرد عمل، مرد خلوص، پاکی و صفا و شهادت طلبی حاج قاسم سلیمانی سیزدهم دی ما است. یکی از مهمترین مسائل امروز ما این است که در مورد مردان بزرگ هر چه بیشتر صحبت کنیم کمتر حق مطلب را ادا کرده ایم. در حقیقت هر چه بخواهیم بگوییم گویا کمتر گفته شده و کمتر توانستیم حق او را ادا کنیم.

وی افزود: ان‌شاءالله این اسوه و سرمشق برای نسل امروز و نسلهای فردای ما به خوبی تدوین شود. همه شهدا و همه مردانی که پای در رکاب شهادت گذاشته اند کسانی هستند که می توانند الگو و اسوه باشند و شهید حاج قاسم سلیمانی الگو و اسوه آنها و شهدای عزیز ما است. یاد ونام اور ا گرامی می داریم و ان‌شاءالله تا جایی که قدرت وتوان داریم حق مطلب را در ارتباط با این شهید بزرگوار ادا کنیم.

وی ادامه داد: یاد و نام شهدا را باید بزرگ بدانیم نه به این دلیل که آنها نیاز دارند. بلکه این ما هستیم که نیازمند راه ومکتب آنها هستیم و نسل‌های آینده نیز برای بقای مکتب کشور و انقلابمان به آنها نیاز دارند. لذا باید راه آنها را زنده نگه داریم تا خودمان زنده بمانیم.