معاون اول دادستان کل کشور با اشاره به دشمن شناسی و پیرو ولایت بودن سردار سلیمانی گفت: داعش خواب های زیادی برای ما دیده بود که با فعالیت امثال سردار شهید سلیمانی محقق نشد.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام سید محسن موسوی در همایش بررسی ابعاد حقوقی و بین‌المللی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اقدامات شنیع داعش در سالهای اخیر گفت: داعش در چند سال اخیر قصد تعرض به مکان‌های مقدس شیعیان را داشت و همینجا بود که سردار قاسم سلیمانی به این موضوع ورود کرد.

معاون اول دادستان کل کشور افزود: دشمنان آزادی خواهی اسلام هرگز تاب تحمل مکتب با عظمت اسلام را نداشتند و در طول تاریخ همواره این موضوع تکرار شده است. البته علمای اسلام هر کجا فرصت می‌کردند با این موضوع مقابله می‌کردند.

موسوی ادامه داد: یک جایی که آرزوی تمام شهدا و علما به واقعیت پیوست، پیروزی انقلاب بود. از ابتدای پیروزی انقلاب دشمنان که اهداف خود را بر باد می‌دیدند به دنبال ایجاد مشکلاتی بودند در همین لانه جاسوسی که امروز این همایش در آن برگزار می‌شود، تمامی تصمیمات برای کشور ما اخذ می‌شد.

موسوی با اشاره به ترورها و جنایات دشمنان در چهل سال اخیر گفت: دشمنان تاب تحمل اقدامات انقلاب را نداشتند و دست به جنایت‌های متعدد زدند و پس از اینکه دیدند نمی‌توانند کار به جایی ببرند، داعش را تأسیس کردند اما سردار سلیمانی با شجاعتی که داشت از همان لحظات اولیه برای مبارزه با این گروهک‌ها به پا خواست.

وی با بیان اینکه داعش برنامه‌های زیادی را برای مسلمانان داشت گفت: دشمن خواب‌های زیادی برای ما دیده بود که به لطف امثال حاج قاسم تحقق نیافت.

موسوی، دشمن شناسی را یکی از شاخصه‌های سردار سلیمانی دانست و گفت: دشمن با ابزاری که در اختیار دارد مطالب زیادی را به خورد جوانان ما می‌دهد که ما باید با دشمن شناسی جلوی این موضوع را بگیریم. آیات متعدد قرآن در رابطه با دشمن شناسی تأکیدات ویژه‌ای دارد. متأسفانه یک مقدار از فرهنگ عظمت اسلامی فاصله گرفتیم چرا که قران می‌فرماید نباید به دشمنان تکیه کنیم.

معاون اول دادستان کل کشور تصریح کرد: در چهل و دو سال بعد از پیروزی انقلاب دشمنان فعالیت‌های زیادی را داشتند و سوال اینجاست آیا باید با این اوصاف به دشمنان تکیه کنیم؟

موسوی ادامه داد: دشمن در حالی دم از انسانیت و حقوق بشر می‌زد که حتی دارو را هم تحریم کردند. در هر کجا که نیاز احساس می‌شد ما را تحریم گردند. چرا یک عده‌ای نمی‌دانند که آمریکا دشمن ما محسوب می‌شود. در برخی از مقاطع ما لبخندهایی به انها زدیم و فکر کردیم به واسطه رفتن به سمت دشمن، دل‌های آنان با ما صاف می‌شود.اگر تکیه مان به دشمن باشد، حل مشکلات محال است. مگر ما برجام را امضا نکردیم چه شد؟ مشکلات ما بیشتر شد.

وی افزود: یکی از رموز موفقیت سردار سلیمانی این بود که ایشان پیرو ولایت بود. دشمن فکر می‌کند به واسطه شهادت سردار سلیمانی، می‌تواند به آرامش برسد اما کور خواندند چرا که سردار سلیمانی یک مکتب بود و اگر زمان آن برسد به دستور رهبری ریشه استکبار از بیخ برچیده خواهد شد.