دادگاه رسیدگی به پرونده شهردار و اعضای شورای شهر لواسان به ریاست قاضی بابایی در دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از قوه قضائیه، دادگاه رسیدگی به پرونده شهردار و اعضای شورای شهر لواسان به ریاست قاضی بابایی در دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

قاضی بابایی در ابتدای این دادگاه خطاب به ۵۱ متهم این پرونده مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آئین دادرسی کیفری را متذکر شد و از نماینده دادستان خواست ضمن قرار گرفتن در جایگاه، کیفرخواست را قرائت کند.

محمدجعفرزاده نماینده دادستان با حضور در جایگاه گفت: منطقه لواسان به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و نوع آب و هوا و واقع شدن آن در شمال تهران به بخش مهمی از زمین خواران و حیات خلوت برخی افراد تبدیل شده است.

وی افزود: متهمان این پرونده که شهردار لواسان، اعضای شورای شهر لواسان، برخی از کارمندان شهرداری و پیمانکاران را در بر می‌گیرد با سو استفاده از جایگاه خود و سو استفاده از ظرفیت ماده ۱۰۰، ۷۷ و ۵ مقاصد مجرمانه خود را محقق کرده‌اند.

نماینده دادستان افزود: اگر در لواسان ۲۰۰ هکتار زمین هم داشته باشید فقط مجاز به ساخت ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر با رعایت ملاحظات قانونی هستید اما این افراد با رشوه و سو استفاده از ماده کمیسیون ۱۰۰ اقدامات مجرمانه داشتند.

جعفرزاده ادامه داد: نحوه کار این متهمان به این گونه بوده است که پلیس نظارت و کنترل، ساختمان‌هایی را شناسایی می‌کرده و به مافوق خود اطلاع می‌دادند و آن‌ها نیز با بررسی و ارزیابی میزان مبلغ آن ساختمان و زمین مقدار رشوه را تعیین می‌کردند و با دریافت رشوه و با استفاده از کمیسیون ماده ۱۰۰ اقدامات مجرمانه انجام می‌دادند.