ولی پور گفت: از ۸ دی تا صبح امروز در ۲۹ استان که متاثر از شرایط جوی بودند، خدماتی را به مردم ارائه کردیم.

به گزارش مرور نیوز، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد ونجات هلال احمر گفت: از ۸ دی تا صبح امروز در ۲۹ استان که متاثر از شرایط جوی بودند، خدماتی را به مردم ارائه کردیم.

ولی پور گفت: ۸۷ شهرستان، ۴۹ شهر، ۱۶۸ روستا، ۱۱ منطقه عشایری و ۳۳ منطقه کوهستانی تحت پوشش نیر‌های امدادی هلال احمر قرار دارند و به بیش از ۲۰ هزار نفر امداد رسانی شد.

به گفته ولی پور، عملیات فنی و رهاسازی را برای حدود  نفر ۶۰ انجام شده و ۶ نفر از فارس و کرمان جان خود را از دست دادند. ۵۰۰ تیم عملیاتی و ۲۵۰۰ امدادگر در اختیار مردم قرار دارند. همه شهرستان های استان هرمزگان درگیر شرایط آب و هوایی هستند، اما بیشترین آسیب را شهرستان میناب و روستا‌های آن دیده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان اعلام کرده رانندگان از تردد در مسیرهای آبرو و توقف در حاشیه پل‌ها و رودخانه های فصلی جداً خودداری کنند و بروز هرگونه مشکل در ارائه خدمات جاده‌ای و مشکلات ناشی از انسداد مسیرها را از طریق سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند.

فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار شدید باران همراه با رعد و برق، ریزش تگرگ و تندباد شدید و طوفانی شدن دریا، ۱۴ دی در سراسر هرمزگان شدت می گیرد. شماره تلفن ۳۱۷۱ واحد هشدار سریع اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان آماده پاسخگویی به مردم در صورت بروز هرگونه حوادث ناشی از سیلاب و نیاز به امداد رسانی است.