چمران بیان کرد: ما در موضوع باغات نباید خیلی سخت بگیریم البته درباره قطع درختان این سختگیری باید انجام شود اما نباید کاری کنیم که درختان به گونه ای قطع شوند و پروانه ای هم برای ساخت و ساز صادر نشود آن چه الان شاهد آن هستیم چنین شرایطی است.

به گزارش مرور نیوز، مهدی چمران پیش از آغاز جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات جلسه مشترک اعضای شورا با اعضای ادوار شورای اسلامی شهر تهران در خصوص موضوع برج باغ ها و یا خانه باغ ها  گفت: به دلیل اینکه قصد داریم این موضوع را علمی و جدی بررسی کنیم می خواهیم نظرات همه را کسب کنیم  لذا از اعضای ادوار شورا و اساتید دانشگاه دعوت کردیم و این افراد نیز لطف کردند و این دعوت را پذیرفتند.

وی افزود: خوشبختانه در این جلسه نقاط ضعف و قوت مطرح شد . این جلسات را قطعا با عده ای دیگری از اساتید و افراد متخصص ادامه خواهیم داد تا به یک نتیجه متعادلی برسیم.

وی ادامه داد: ما در موضوع باغات نباید خیلی سخت بگیریم البته درباره قطع درختان این سختگیری باید انجام شود اما نباید کاری کنیم که درختان به گونه ای قطع شوند و پروانه ای هم برای ساخت و ساز صادر نشود آن چه الان شاهد آن هستیم چنین شرایطی است.

وی اضافه کرد : ما به دنبال این تصمیم گیری هستیم تا میزان فضای سبز در شهر تهران افزایش پیدا کنند و از سوی دیگر درختی قطع نشود اما مردم آن چه که نیاز دارند بتواند بسازند. در حال حاضر عده ای به شدت در حوزه ساخت و سازها آسیب می بیند .

رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود درخصوص انبوه سازی و بلندمرتبه سازی در بخشی از منطقه ۲۲ تهران گفت: من جای اینگونه مرتبه سازی در منطقه را نمی دانم اما شخصا با توجه به مسائل شهری و جغرافیا و فضای شهر تهران موافق انبوه سازی و بلند مرتبه سازی نیستم و نمی دانم در جایی که اشاره شده برای  بلند مرتبه سازی درختی قطع شده یا نه ، قطعا نباید اجازه قطع درختان را بدهیم.

به گفته چمران، در مورد بارگذاری جمعیت در منطقه ۲۲ نیز طرح جامع و تفضیلی این موارد را مشخص کرده است. در بازنگری طرح نیز کار علمی انجام شده و این بارگذاری جمعیت نباید فراتر از طرح باشد .

رییس شورای شهر تهران اضافه کرد مباحث خدماتی و آموزشی در منطقه ۲۲ حتی نسبت به سایر شهرهای کشور نیز کمتر است در این منطقه موضوع آب و مشکلات فاضلاب و کمبود فضای آموزشی نیز وجود دارد هر چند که خدمات شهری هم در آنجا با کمبود مواجه است اما بسیاری از فروشگاه ها ی بزرگ در آنجا ساخته شده است.