رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران و وزش باد شدید در ۱۳ استان در روز چهارشنبه (۱۵دی‌ماه) و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیائیان اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، چهارشنبه (۱۵دی‌ماه) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در استان‌های واقع در کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، جنوب قم و به‌تدریج در استان‌های چهارمحال وبختیاری، اصفهان، شمال فارس، کرمان، یزد خراسان جنوبی و شمال سیستان وبلوچستان بارش باران و برف گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به‌صورت برف خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد:‌ با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل دریای خزر در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی نیز بارش رخ می‌دهد همچنین در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی افزود: امروز(۱۵دی‌ماه) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر مواج است. پنجشنبه (۱۶دی‌ماه) این سامانه در شرق و جنوب شرق کشور فعال و سبب بارش وزش باد و کاهش دما در این مناطق خواهد شد.

ضیاییان ادامه داد: در جنوب خراسان جنوبی، شمال شرق کرمان و برخی مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان بارش شدت خواهد داشت و در بعدازظهر این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود. جمعه(۱۷دی‌ماه) در غالب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به جو آرام و پایدار در سایر مناطق کشور گفت: روزهای شنبه (۱۸دی‌ماه) و یکشنبه (۱۹دی‌ماه) در استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود همچنین در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۶دی‌ماه) صاف و به‌تدریج همراه با غبار محلی با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۱۷دی‌ماه) صاف همراه با غبارمحلی با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان درپایان اظهار کرد: طی امروز و فردا (۱۵و۱۶ دی‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با  دمای ۳ و۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.