رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر بخواهیم جبرانی در رابطه با این حادثه داشته باشیم به جز ابراز شرمندگی و مطالبه گری حقوق این عزیزان چیزی نخواهد بود.

به گزارش مرور نیوز، امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشستی به مناسبت سالروز شهادت جمعی از هموطنان در سانحه هواپیمای مسافربری اوکراین گفت: عرض خیر مقدم به خانواده عزیزانی دارم که در این حادثه دلخراش پرواز کردند.

وی افزود: ما وظیفه داشتیم در این ایام بنا بر وظیفه خودمان که پاسداشت یاد شهدا است برنامه‌ای را برای زنده نگه داشتن یاد و نام شأن داشته باشیم.

رئیس بنیاد شهید تصریح کرد: از این برنامه استفاده کردیم تا گفت و گویی با خانواده این عزیزان داشته باشیم.

در ادامه این برنامه رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در نشستی به مناسبت سالروز شهادت جمعی از هموطنان در سانحه هواپیمای مسافربری اوکراین گفت: وزارت راه و شهرسازی به عنوان مجموعه‌ای که بخش هوایی کشور را اداره می‌کند این حادثه را تسلیت می‌کند و امیدواریم بتوانیم به وظیفه خود در خصوص این حادثه عمل کنیم.

وی افزود: از خانواده شما عزیزان که با صبر و شکیبایی خود در این حادثه به حفظ انقلاب و رهبری کمک کردند تشکر می‌کنم.

قاسمی بیان کرد: بر اساس قوانین سازمان‌های بین المللی ما وظایفی در قبال خانواده شهدا داریم و به دنبال آن هستیم که این وظایف را به خوبی انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: خواهشمندیم که خانواده این عزیزان اجازه دهند که ما در خدمت شأن باشیم و به آنها خدمت رسانی کنیم.

در ادامه یکی از خانواده‌های شهدای سانحه هواپیمایی اوکراین به بیان درد و دلی پرداخت و گفت: از زمان شهادت بچه‌های ما میان خانواده‌های عزیزشان و مسئولان بنیاد شهید فاصله افتاده است.

وی با اشاره به سوءاستفاده شبکه‌های غربی از این حادثه بیان کرد: چرا اجازه سوءاستفاده به غربی‌ها را با فاصله گیری از ما می‌دهید.

مادر شهیده شکیبا فقاهتی تصریح کرد: متأسفانه این شکاف هر روز بیشتر می‌شود؛ ما همه از یک آب و خاک هستیم، ریشه ما در این کشور است و نمی‌خواهیم از این حادثه سوءاستفاده شود.

در پایان؛ امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید در امور ایثارگران گفت: مطالب ارزنده‌ای را خانواده‌های عزیزمان بیان کردند.

وی افزود: من خودم سابقه همکاری با بعضی از این عزیزان و خانواده‌های آنان را داشتم اما لکنتی که در زبان کسانی که در این جلسه هستند و بسیاری از مسئولان در برخورد با خانواده این عزیزان که داغدار این حادثه هستند ناشی از شرمندگی از این حادثه است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: اینکه نمی‌دانیم با چه زبانی با شما سخن بگوییم ناشی از شرمندگی و سردرگمی در خصوص این حادثه است.

وی بیان کرد: این حادثه در سیستمی اتفاق افتاده است که ما بخشی از آن هستیم.

قاضی زاده اظهار کرد: ما با هر زبانی با شما گفت و گو کنیم و یا اگر بخواهیم جبرانی داشته باشیم به جز ابراز شرمندگی و مطالبه گری حقوق این عزیزان چیزی نخواهد بود و می‌دانیم که تنها همین کار است که التیام زخم‌های شماست.

وی خاطرنشان کرد: امسال شخص ریاست جمهوری از قوه قضائیه خواستار پیگیری پرونده این حادثه شدند ما هم به نمایندگی از دولت در خدمت شما هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امیدوارم بتوانیم اقداماتمان را اصلاح کنیم و با پیگیری قضائی این پرونده هیچ مظلومی در احقاق حق خود جا نماند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی از روی عمد و غرور با خانواده این عزیزان برخورد نکرده است و دادن نام شهید به این عزیزان یعنی این بچه‌ها در راه حق از دست رفتند و این موضع نظام نسبت به این عزیزان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: اینکه من مسئول کوتاهی می‌کنم به عملکرد نظام مربوط نمی‌شود.