دبیر کمیته علمی کرونا درباره خطر بروز موج جدید کرونا با ویروس امیکرون طی ٢ الی ۳ هفته آینده در کشور هشدار داد.

به گزارش مرور نیوز، حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کرونا گفت: با شناسایی ۵٠٠ مورد ابتلا به سویه امیکرون و افزایش سریع بیماری در طول هفته گذشته ٢ تا سه هفته آینده به احتمال زیاد پیک سویه جدید برسیم.

امیکرون ٢٨ آذر در ایران شناسایی شد و تاکنون حدود ۵٠٠ بیمار مبتلا به این ویروس در کشور شناسایی شده است.

به گفته دبیر کمیته علمی کرونا در جلسه امروز بر تزریق دز سوم و واکسن آنفلوانزا تاکید شد و توصیه اعضا تزریق دز سوم در افراد کودکان ۱۲ تا ۱۸ سال و تزریق واکسن در کودکان ۵ تا ١١ تا بود زیرا امیکرون در افراد جوان‌تر بیشتر بروز می‌کند و با کمبود تخت کودکان در ایران احتمال بروز بحران وجود دارد.

بنابر آخرین اعلام وزارت بهداشت تاکنون ٩ میلیون و ٨۴١ هزار نفر در کشور دوز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند و ۴٢ میلیون نفر تاکنون برای دوز سوم اقدام نکرده‌اند.

طبق آمارهای جهانی حدود ۳۰ درصد کودکان گرفتار امیکرون و یک‌سوم آنها در بیمارستان‌ها بستری شدند، برخی کشورها تزریق واکسن در کودکان را با شیوع امیکرون آغاز کرده‌اند.

جماعتی می‌افزاید: با افزایش موارد ابتلا به امیکرون در کشور و خطر بروز پیک آن در چند هفته آینده پیشنهاد کمیته علمی کرونا تعویق بازگشایی مدارس و دانشگاه‌هاست.

به گفته سخنگوی وزارت علوم در جلسه فردا ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور مسئولان دانشگاهی در زمینه حضوری شدن آموزش‌ها از ترم آتی در دانشگاه ‌ها، تصمیم گیری خواهد شد.