رئیس شورای شهر تهران از عدم انجام اقدامات رونق بخش در ساخت و ساز به شهرداری گلایه کرد.

به گزارش مرور نیوز، صبح امروز مهدی چمران در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حضور معاون شهرسازی شهرداری تهران در صحن علنی شورا، گفت: حالا که معاون شهرسازی در شورا حضور دارد جا دارد که سخنانی را بیان کنم و بگویم که یک رکود در شهر تهران در این دوران چهار ساله اخیر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه می‌دانم رکود خیلی سریع ایجاد می‌شود و از بین بردن آن سخت است، اظهار کرد: اما چند ماه است که کار را شروع کردید و انتظار داشتیم همه در شهرداری فعال شوند.

چمران با بیان اینکه شهرداران مناطق باید برای درآمدزایی فعال شوند، گفت: فکر نکنند که خزانه غیبی وجود دارد و هر وقت که می‌خواهند دستشان را به خزانه برده و پول بگیرند. بلکه باید خودشان این خزانه را پر کنند و تلاش واقعی داشته باشند.

چمران با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم کاری فراتر از طرح جامع انجام شود اما باید سمتی رویم که هم به نفع مردم و هم به نفع شهر باشد،‌ ادامه داد: اما هنوز از حوزه شهرسازی چیزی ندیدیم و نمی‌دانم کی می‌خواهند معجزه کنند و باید تلاش کرده و حرکت کنند.

وی خطاب به شهردار تهران گفت: از شما خواهش می‌کنیم که با شهرداران مناطق صحبت کنید و اگر رویتان نمی‌شود، همه شان را یکجا جمع کنید تا ما به آنها بگوییم که چگونه درآمدزایی کنند و تلاش و کار کنند و راه‌های ابتکاری برای درآمد حلال داشته باشند تا برای انجام پروژه‌ها منابع مورد نیاز تامین شود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم قفل و بست‌های بیجا از دست و پای مردم برداشته شود تا مردم راحت‌تر بتوانند کار کنند، افزود: مصوبه‌ای داشتیم که قرار بود مدت زمان صدور پروانه کاهش یابد و سه ماه گذشته و شهرداری هنوز این لایحه را به شورای شهر نیاورده است. در حالیکه ما به آنها گفته بودیم که چه کار کنند و اگر همان کارها را می‌کردند مشکلات حل می‌شد.

وی با بیان اینکه افزایش اندک صدور پروانه شما را خوشحال نکند، چرا که معمولا در آخرین فصل سال مردم برای گرفتن پروانه بیشتر به شهرداری می‌آیند، تصریح کرد: ما واقعا نگران هستیم، چرا که نسبت به سال ۹۶ شاهد کاهش ۶۰ درصدی صدور پروانه هستیم.

وی افزود: اگر درآمدی ایجاد شده برای آن است که عوارض افزایش یافته و باید این عقب ماندگی را جبران کنیم.