رییس پلیس راهور تهران بزرگ از صدور سه میلیون و ۹۰۰ هزار جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی طی ۹ ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سردار محمدحسین حمیدی در نشست خبری صبح امروز خود که در مقر مرکزی پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد، درباره برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی گفت: طی ۹ ماه امسال سه میلیون و ۹۰۰ هزار بار جریمه عدم معاینه فنی برای خودروها صادرشده است.

وی ادامه داد: ۱۵۰۰ دستگاه خودروی سواری آلاینده اعزام به تعمیرگاه دریافت کردند و معاینه فنی ۱۱۲۰ دستگاه خودرو نیز به دلیل آنکه علیرغم داشتن معاینه فنی آلاینده بودند، باطل شد.

به گفته حمیدی، ماموران پلیس به طور رندوم و با کمک دستگاه‌های معاینه فنی سیار این موارد را بررسی می‌کنند.

وی همچنین از تغییر در سازوکار گشت‌های نامحسوس پلیس خبر داد و افزود: طی یک ماه گذشته ۵۰۰ دستگاه خودروی متخلف به طور ساعتی یا چند روزه توقیف شده‌اند.

حمیدی درباره تغییر رخ داده در گشت نامحسوس نیز گفت: ساعت ونحوه فعالیت این گشت‌ها نیز تغییر کرد و نحوه توقیف خودروها نیز دچار تغییراتی شد.

وی اضافه کرد: این خودروهای متخلف مرتکب تخلفات‌حادثه‌سازی مانند سرعت غیرمجاز، لایی‌کشی و ... شده بودند.

مسافربری با آمبولانس

حمیدی یکی از طرح‌های پلیس را برخورد با آمبولانس‌های خارج از شبکه بهداشت و درمان و ماموریت‌های غیرمرتبط دانست و گفت: این موضوع چندان قابل توجه نبوده اما با همکاری و اعلام سازمان اورژانس با آمبولانس‌هایی که عمدتا متعلق به بخش خصوصی بوده وفعالیتی خارج از ماموریت خود داشتند برخورد شد.

وی درباره این تخلفات گفت: متاسفانه برخی از این آمبولانس‌ها اقدام به مسافربری وی‌آی‌پی و ... کرده بودند که با آنها برخورد شد. البته طی یک ماه گذشته ما چنین موردی نداشتیم.