رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب با اطلاق عنوان شهید خدمت به آتش‌نشانان حادثه پلاسکو موافقت کردند.

به گزارش مرور نیوز، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از ۵ سال است که از حادثه پلاسکو و شهادت بیش از ۱۶ جوان آتش نشان این مرز و بوم می گذرد گفت: خاطرم است از دقایق نخست این حادثه در محل حاضر و در کنار خانوداه معزز آتش نشان ها بودیم و همواره به مشکلات و به دل پُردرد خانواده‌های شهدای پلاسکو گوش سپرده ایم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: متأسفانه با گذشت حدود ۵ سال از حادثه غم‌انگیزِ آتش‌سوزی و ویرانیِ ساختمان پلاسکو در قلب تهران، هنوز برخی از وعده‌هایی که به خانواده شهدای آتش‌نشان داده شده، محقق نشده است که از جمله می‌توان به عدم اطلاق عنوان «شهید خدمت » به آتش‌نشانان این حادثه اشاره کرد.

وی ادامه داد: پیرو جلساتی که با خانواده شهدای آتش نشان داشتم، مسئله فوق را  با دکتر «قالیباف»رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کردم و ایشان وعده دادند پیگیر موضوع خواهند شد و در همین راستا با آقای قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید مذاکراتی صورت گرفته است و در نهایت گردش کار به حضور مقام معظم رهبری جهت کسب تکلیف ارائه شد.

تشکری هاشمی اظهار داشت: دقایقی پیش مطلع شدم مقام معظم رهبری با اطلاق عنوان شهید خدمت به شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو موافقت نموده اند و ان‌شاء الله طی چند روز آینده فرمان رهبر معظم انقلاب از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو ابلاغ خواهد شد.