‌وزیر آموزش و پرورش گفت: والدین دانش‌آموزها با مدارس همکاری داشته باشند و آن‌ها را به مدارس بفرستند.

به گزارش مرور نیوز، یوسف نوری در بازدید مشترک به همراه رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از مدارس سیل‌زده شرق هرمزگان در شهرستان میناب و رودان، اظهار کرد: تمام مدارس کشور باز است و باید به صورت حضوری فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه والدین دانش‌آموزان نیز با مدارس همکاری داشته باشند و آنان را به مدارس بفرستند، افزود: مدارس حتماً باید آموزش حضوری را از سر بگیرند؛ ۹۵ درصد مدارس دنیا در این مدت باز بوده‌اند اما ما صددرصد تعطیل کردیم و آموزش مجازی داشتیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در توزیع منابع هم باید اول خط مقدم جامعه را در نظر بگیریم که خط مقدم در جمهوری اسلامی ایران، مردم مستضعف و کوخ‌نشین هستند؛ در مرکز، قرارگاه محرومیت زدایی تشکیل داده‌ایم و بنا داریم دایره دایره از بیرون به داخل بیاییم.

وی اظهار کرد: فقری در اطراف کشور داریم که ناشی از کار خودمان است؛ تبعیض در درون خانواده بین فرزند دختر و پسر، بین پسر بزرگ و کوچک، در نظام تعلیم و تربیت هم این تبعیض‌ها وجود دارد. بینش، منش، فعل و دیدگاه ما در موضوع عدالت، توزیع رویه‌ای است؛ در صورتی که عدالت باید توزیعی یا ترمیمی باشد یعنی حق همه داده شود.

نوری درخصوص ایرادات شورای نگهبان به طرح رتبه‌بندی معلم‌ها، تصریح کرد: این ایرادات یکشنبه سوم _بهمن‌ماه_ در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.