رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به حدود ۱۵۰ هزار نفر در عملیات امدادی به ویژه حوادث جوی طی ۱۰ روز گذشته خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: از روز ۲۴ دی تا ساعت ۹ صبح امروز چهارم بهمن‌ماه، ۳۱ استان کشور، متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بودند که امدادگران در ۲۴۵ شهرستان شامل ۵۱ شهر، ۳۳۱ روستا، ۳۵ منطقه عشایرنشین و ۲۸۶ محور کوهستانی خدمات امدادی ارائه دادند.

وی گفت: تعداد کل عملیات امدادونجات در کشور و در بازه زمانی ۱۰ روز گذشته ۱۴۴۵ مورد بوده که از این تعداد، ۷۳۵ مورد شامل ۵۱ درصد از کل ماموریت‌ها، مربوط به سوانح جوی بوده است. بدین ترتیب ۵۵۴ مورد عملیات امدادی هلال‌احمر در این مدت مربوط به حوادث برف و کولاک، ۱۱۳ مورد سیل و آبگرفتگی، ۲ مورد طوفان و ۶۶ مورد مربوط به حوادث کوهستان بوده است.

ولی‌پور افزود: امدادگران در این مدت در مجموع به ۱۴۸ هزار و ۹۱۴ آسیب‌دیده از حوادث جوی امدادرسانی کرده و ۲۱ هزار و ۱۳ نفر را اسکان اضطراری دادند.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر گفت: در بازه زمانی یاد شده، ۱۹۱۴ تیم شامل ۷۳۶۳ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر به متاثران از حوادث ۱۰ روز گذشته خدمت‌رسانی کرده و به ۲۳ نفر خدمات درمان سرپایی ارائه کردند. همچنین ۱۱۲ نفر به مناطق امن و ۱۶۰ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. متاسفانه هشت نفر از هموطنان نیز بر اثر سیل‌وآبگرفتگی و برف‌وکولاک (۲ نفر ریگان، یک نفر قلعه گنج، یک نفر کهنوج، ۲ نفر بندرعباس، یک نفر البرز و یک نفر سنندج) جان خود را از دست داده و ۶ نفر هم مفقود شده‌اند.

ولی‌پور خاطرنشان کرد: در عملیات امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی در این مدت، از ۳۰۱ واحد مسکونی تخلیه آب انجام و ۳۰۴۵ خودرو نیز از برف رهاسازی شد.

بر اساس اعلام هلال احمر، وی افزود: در حوادث پنج روز گذشته ۲۴۸۶ دستگاه چادر، ۲۹ هزار و ۲۶۷ تخته پتو، ۷۲۴۱ تخته موکت، ۴۵ هزار و ۷۷۴ کیلوگرم نایلون، ۷۲۰ شعله والور، ۱۵ هزار و ۹۰۲ بسته بسته غذایی، ۴۱۹ بطری آب معدنی، ۶۰۶۱ قوطی کنسروجات، ۶۱ هزار و ۵۷۸ قرص نان، ۱۶۱۶ کیلوگرم خرما، ۱۶ هزار و ۲۱۱ کیلوگرم برنج، ۵۷۷۲ عدد بیسکوییت و ۵۰۱ کیلوگرم قندوشکر میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

 به گفته رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، امدادرسانی در ۳۱ شهرستان، استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه دارد.