جانشین پلیس راهور پایتخت از ارسال پیامک برای ۳۵۰۰ راننده متخلف پرسرعت از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور جانشین پلیس راهور تهران از ادامه فعالیت قرارگاه کنترل سرعت در شهر تهران و ارسال پیامک برای بیش از ۳۵۰۰ راننده پرسرعت از ابتدای سال خبر داد.

جانشین پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه فعالیت قرارگاه کنترل سرعت در پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داشته و برای رانندگان پرخطر پیامک ارسال می‌شود تصریح کرد: همکاران بنده در مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ مسئولیت این کار را برعهده دارند و زیر نظر مستقیم رییس این مرکز ، قرارگاه کنترل سرعت فعالیت خود را ادامه می دهد.

وی گفت: قانونگذار سرعت را به سه بخش تقسیم کرده است که بخشی از سرعت ها تا 30 کیلومتر بیشتر از حد مجاز است و بخش دیگری 30 کیلومتر تا 50 کیلومتر بالاتر از حد مجاز و بخش سوم نیز سرعت های بالاتر از 50 کیلوتر در ساعت است که پلیس‌ راهور سرعت های بالاتر از 50 کیلومتر در ساعت را بررسی و کنترل می‌کند.

سرهنگ موسوی پور بیان داشت: دوربین ثبت تخلفات تمام سرعت‌های غیر مجاز را ثبت کرده و همکاران بنده برای مالکان خودروهای دارای سرعت‌های بالای 50 کیلومتر بالاتر از سرعت مجاز پیام ارسال می کنند.

وی گفت: برای بار اول و دوم حضور رانندگان متخلف در کلاس های آموزشی پلیس راهور لازم بوده و بحث توجیه و آموزش و اعمال قانون و پرداخت جرایم مطرح می شود و اگر این تخلفات به بار سوم برسد برابرماده 618 قانون مجازات اسلامی این تخلف اخلال در نظم محسوب شده و پرونده تحویل مقامات قضایی می‌شود.

جانشین پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: برای بیش از ۳۵۰۰ راننده از ابتدای سال جاری پیامک ارسال شده که امیدواریم با احترام به قانون و کاهش سرعت ها توسط رانندگان شاهد حوادث تلخ در سطح معابر شهر تهران نباشیم.