براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در صبحگاه روز یکشنبه ۱۲ بهمن‌ کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ با شاخص ۷۲ در وضعیت قابل قبول قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین ۹۰ در وضعیت قابل قبول قرار داشته است.

 پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز سه‌شنبه (۱۲ بهمن‌ماه) تا حدودی از میزان آلاینده‌ها کاسته خواهد شد؛ هرچند با افزایش ترافیک صبحگاهی در برخی مناطق پرتردد، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس دور از انتظار نخواهد بود. وزش باد مؤثر و رشد ناپایداری در طی روز همراه با احتمال رگبار پراکنده در برخی ساعات، پراکندگی آلاینده‌ها را تا حدودی تسهیل خواهد کرد. ناپایداری جوی تا اواخر وقت سه‌شنبه ادامه خواهد داشت، بااین‌حال با افزایش ترافیک شامگاهی غلظت ذرات معلق افزایش یافته و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. صبح روز چهارشنبه (۱۳ بهمن‌ماه) با توجه به حاکمیت جو آرام همراه با افزایش تردد خودروها، غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت و بنابراین کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود. عدم وزش باد مؤثر در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با تداوم پایداری جوی و کاهش تندی باد تا ساعات پایانی چهارشنبه هم‌زمان با ترافیک شامگاهی بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.