وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: همکاران ما مطمئن باشند که ما به عنوان خادم همکاران فرهنگی موضوع رتبه‌بندی معلمان را پیگیری می کنیم تا آنچه که حق هست انجام شود. درباره رتبه بندی تصمیماتی گرفته شده احتمالا تا فردا نهایی می‌شود و ایرادات در دست بررسی است.

به گزارش مرور نیوز، یوسف نوری در حاشیه آیین نواختن زنگ انقلاب که در مدرسه ایمان منطقه ۱۲ آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه دهه فجر امسال برنامه افتتاح پروژه‌های عمرانی را در تمام کشور داریم که با حضور معاون اول رئیس جمهور انجام خواهد شد گفت: علاوه بر این مدارس ما در ایام فجر در مزار شهدا و ... حضور یافته و برنامه‌های فرهنگی مختلفی را اجرا می‌کنند. محور عمده فعالیت ها در این ایام، فعالیت مدرسه‌ای خواهد بود.

معافیت مدارس از پرداخت بهای انرژی به شرط رعایت الگوی مصرف

وی درباره بهای تمام شده انرژی در مدارس و مشکلات برخی مدارس پیرامون اقدام برای قطع برق یا گاز مدرسه گفت: معافیت مدارس از پرداخت بهای انرژی در قوانین سنواتی بودجه لحاظ شده است. کمیسیون تلفیق مجدد برای سال آینده مجدد این موضوع را تصویب کرده اند، منتها سقف آن، الگوی مصرف است و اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد مدیران مدارس به همکاران ما اطلاع دهند تا از طریق وزارت نیرو پیگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مقام معظم رهبری هفت برکت را در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین و هفت توصیه را ترسیم می‌کنند افزود: اگر به این توصیه ها عمل کنیم حتما به نتیجه می رسیم. یکی از اقدامات ما این است که تلاش کنیم از جوانان گام دومی در مسئولیت ها استفاده کنیم. در ستاد وزارتخانه نیز خداوند توفیق داده است که از جوانان گام دومی استفاده کرده‌ایم.

برخی‌ها معلمان را تحریک می‌کنند که سر کلاس درس نروند

نوری در پاسخ به پرسشی پیرامون رتبه بندی معلمان و افزایش اعتراضات معلمان در روزهای اخیر گفت: چند نکته تذکر به خود منِ معلم است و اینکه این موضوع اکنون دارد پیگیری می‌شود و مطمئن باشند که پیگیری می‌شود. یک سری افراد همکاران ما را تحریک می‌کنند که مثلا سر کلاس درس نروند، این موضوع با هیچ قاعده‌ای جور نیست.

وی افزود: بسیاری از اولیاء با من تماس گرفتند که چرا معلمان سر کلاس درس نمی‌روند؟ مجبوریم به اولیاء پاسخ مثبت دهیم. حق دانش‌آموز دارد ضایع می شود و رتبه‌بندی به جد پیگیری می شود و اگر این جلسه را دیر رسیدم به خاطر همین است. توصیه می کنم همکاران حتما حضور مؤثر در کلاس درس داشته باشند وگرنه نمی‌توانیم پاسخگو باشیم که بخواهیم حق فرهنگیان را بگیریم.

اجرای رتبه‌بندی از امسال "ارفاق" دولت است/ تصمیم نهایی درباره رتبه‌بندی؛ فردا

نوری ادامه داد: این موضوعی که الان گفته شد اولا رتبه‌بندی برای امسال نبوده برای سال آینده بوده است و بعد اینکه دولت دارد ارفاق می کند و دولت و مجلس و همه اتفاق دارند که برای امسال هم پیاده شود. لذا لازم است با این موضوع صبورانه و آگاهانه برخورد شود تا خدای ناکرده ضد انقلاب و دیگران از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند و الان می بینم این موضوع خوب نیست.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: همکاران ما مطمئن باشند که ما به عنوان خادم همکاران فرهنگی موضوع رتبه‌بندی معلمان را پیگیری می کنیم تا آنچه که حق هست انجام شود. درباره رتبه بندی تصمیماتی گرفته شده احتمالا تا فردا نهایی می‌شود و ایرادات در دست بررسی است.