مدیرعامل سازمان بوستان ها اقدامات و برنامه‌ریزی‌های سازمان بوستان‌ها و فضای سبز به مناسبت ایام‌ دهه فجر را تشریح کرد.

به گزارش مرور نیوز، علی محمد مختاری ضمن اشاره به اجرای اقدامات متعدد و مهمی در حوزه سازمان بوستان‌ها به مناسبت ایام دهه فجر بیان کرد: اقدامات سازمان بوستان‌ها در ایام دهه فجر از روز گذشته (دوازدهم بهمن) اجرا شد و آذین‌بندی و انجام تبلیغات محیطی از جمله اقداماتی‌ است که در سطح مناطق ۲۲ گانه انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه روزانه سخنان مقام معظم رهبری و سرودهای ویژه به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در سطح ۲ هزار و ۶۲۱ بوستان‌ شهر تهران پخش می‌شود، افزود: برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی (با موضوع ایام‌الله دهه فجر) و همچنین اهدای جوایز به برندگان مسابقه از جمله اقدامات سازمان بوستان‌ها به مناسبت ایام فجر است.

وی در ادامه برگزاری نمایشگاه با موضوع انقلاب اسلامی و دهه فجر از ۱۲ تا ۲۳ بهمن، آذین‌بندی و نصب طاق نصرت در تمامی بوستان‌های مناطق ۲۲ گانه تهران، بازپیرایی و مرمت بوستان‌ها و فضای سبز میادین، لچکی‌ها و معابر، تبلیغات محیطی در سطح بوستان‌ها با موضوع دهه فجر و برگزاری مراسم جشن برای شهروندان در سطح بوستان‌ها را جزو دیگر اقدامات اجرایی سازمان بوستان‌ها در دهه فجر ذکر کرد.

مختاری با بیان اینکه حدود ۹۳ مرکز آموزش گل و گیاه وجود دارد که در آن دوره‌های آموزشی ویژه برگزار می‌شود، عنوان کرد: به منظور گرامیداشت ایام دهه فجر، در تمامی مراکز آموزشی گل و گیاه، مراسم جشنی با حضور شهروندان برگزار خواهد شد که طی این مراسم، گل و گلدان به حاضران اهدا می‌شود.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در ادامه تأکید کرد: در صورت اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای راهپیمایی ۲۲ بهمن پیش‌بینی شده است و شهر تهران برای گرامیداشت و برگزاری مراسم‌های دهه فجر آمادگی لازم را دارد.

بنا بر اعلام سایت شهر، وی درباره کاشت گل لاله در سطح شهر خاطرنشان کرد: همیشه در ایام دهه فجر، گل لاله در میادین و بوستان‌ها کاشته می‌شود؛ این گل‌ها در سطح شهر کاشته شده اما مدتی زمان می‌برد تا رشد کند؛ همچنین جشنواره‌ای تحت عنوان «جشنواره لاله‌ها» در بوستان لاله به مناسبت دهه فجر برگزار می‌شود.