عدم استفاده صحیح از موبایل به مرور زمان منجر به بیماری اوستئوآرتریت یا تجمع کلسیم در مفاصل جوانان می شود.

به گزارش مرور نیوز، اعتیاد به تلفن همراه مساله بسیار همه گیر در عصر تکنولوژی است که روز به روز افراد بیشتری را درگیری می کند، اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که نمی توانید از گوشی همراه خود جدا شوید گزارش زیر را دنبال کنید تا از خطراتی که در کمین شما هست آگاه شده و پیشگیری کنید.

در زمانی که مستقیم به گوشی موبایل خیره شویم میزان فشاری که به ستون فقرات وارد می شود حدود ۵ کیلو گرم و طبیعی است اما اگر با زاویه ۱۵ درجه به گوشی خیره شویم فشار به ۱۲ کیلو گرم می رسد، در ۳۰ درجه ۱۸ کیلو گرم، در ۴۵ دقیقه ۲۲ کیلو گرم و در زاویه ۶۰ درجه ۲۷ کیلو گرم وزن به عضلات، تاندون ها، رباط های ناحیه پشت و گردن وارد می شود و بدن به ناچار مجبور به تحمل این وزن سنگین است.

زاویه مناسب جهت خیره شدن به گوشی همراه

تحقیقات نشان داده که در طول ۲۴ ساعت، متوسط فشار وارد آمده به گردن به دلیل کارکردن نادرست با موبایل معادل ۱۴۰۰ ساعت فشار شدید به گردن و نخاع در حالت عادی است که در نهایت منجر به گردن درد، سر درد، درد در بازو، سوزش، کرختی و درد در شانه ها، بیرون زدن دیسک بین مهره ها، قوز شدن پشت و بسیاری از مشکلات دیگر است که این موضع می تواند منجر به بیماری اوستئوآرتریت یا تجمع کلسیم در مفاصل جوانان شود که این یک بیماری استخوانی مربوط به دوران سالمندی است.

قوز شدن پشت، همراه با چرخش شانه ها به سمت جلو به دلیل عدم استفاده صحیح از گوشی همراه، عارضه خطرناک دیگری است که با تحت فشار قرار دادن ریه ها عملکرد تنفش را مختل خواهد کرد.

اگر مدام سردرد دارید، از گردن درد مزمن رنج برده و احساس خستگی و رخوت در ناحیه پشت و شانه ها شماها را آزار می دهد شک نکنید که این عوارض عدم استفاده صحیح از گوشی همراه است.