مدیر گروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور ایران، گفت: مبتلایان نباید به منفی بودن تست پی.سی.آر اکتفا کنند بلکه تشخیص اول، درگیری افراد با سویه امیکرون است.

به گزارش مرور نیوز، آمیتیس رمضانی با تاکید بر اینکه افراد ناقل به امیکرون می‌توانند بیماری را انتقال دهند، گفت: این موضوع حتی در افرادی هم که دز سوم واکسن کرونا را زده‌اند نیز صدق می‌کند و سیستم ایمنی افراد تعیین کننده ناقل بودن مبتلایان است.

دبیر انجمن علمی بیماری ‌های عفونی، با بیان اینکه ناقل بودن یعنی بدن فرد دارای ویروس بوده و اگرچه می‌تواند دیگران را نیز آلوده کند اما خود علائمی ندارد، افزود: سیستم ایمنی این دسته از افراد به گونه‌ای است که می‌تواند بیماری را کنترل کند لذا علائم بالینی ندارند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد سیستم ایمنی افرادی که واکسن بوستر را تزریق کرده‌اند قوی تر بوده و همین امر مانع از شدت علائم در بیمار می‌شود.

دبیر انجمن علمی بیماری‌های عفونی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا افرادی که نمی‌دانند ناقل به کرونای امیکرون هستند می‌توانند دز سوم واکسن را تزریق کنند، گفت: واقعیت آن است که قبل از ورود به پیک ششم کرونا، اصرار زیادی به تکمیل هرچه سریع‌تر واکسیناسیون و تزریق دز بوستر داشتیم اما اکنون تمایلی به افزایش سرعت واکسیناسیون نداریم چراکه ممکن است برخی افراد، مبتلا بوده اما خودشان اطلاعی از آن نداشته باشند و قطعا تزریق واکسن در این حالت، ممکن است باعث تشدید علائم فرد شود.

تشدید علائم مبتلایان به کرونای امیکرون با تزریق دز بوستر

مدیر گروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور ایران، بیان داشت: با این وجود به افرادی که زمان تزریق دز سوم واکسن‌شان رسیده، توصیه می‌شود تا واکسیناسیون خود را تکمیل کنند اما مهمترین نکته آن است که هر چقدر این افراد بتوانند کمتر وارد جامعه شوند به نفع آنها و سیستم درمانی کشور خواهد بود زیرا یک ورود و خروج می‌تواند باعث ابتلای زیادی از افراد شود.

وی با اشاره به احتمال منفی بودن تست پی.سی.آر در مبتلایان به کرونا، گفت: مبتلایان نباید به منفی بودن تست پی.سی.آر اکتفا کرده و گمان برند که فقط دچار یک سرما خوردگی ثابت شده‌اند بلکه تشخیص اول، درگیری افراد با سویه امیکرون است مگر آنکه خلاف آن ثابت شود لذا با فرض این موضوع، باید همه مراقبت‌ها صورت گیرد.