رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران، افزایش آلودگی هوا و ورود سامانه بارشی جدید در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان اظهارکرد: دوشنبه (۱۸ بهمن‌ماه) در شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بعدازظهر دوشنبه و روز سه شنبه (۱۸ و ۱۹ بهمن‌ماه) در شرق و جنوب شرق وزش باد پدیده حاکم است و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: تا چهارشنبه (۲۰ بهمن‌ماه) این وضعیت ادامه دارد و در شهرهای پرجمعیت و صنعتی تهران، کرج و تبریز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور گفت: پنجشنبه(۲۱ بهمن‌ماه) به‌تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در برخی مناطق غرب، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و در جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان بارش شدت خواهد داشت.

به گفته ضیاییان،جمعه (۲۲ بهمن‌ماه) گستره فعالیت سامانه کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران و غرب سواحل دریای خزر را در بر خواهد گرفت و در جنوب غرب وزش باد شدید و در شمال فارس و جنوب اصفهان نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد. در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به‌صورت برف خواهد بود. شدت بارش در شمال کرمانشاه، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، برخی مناطق زنجان و گیلان است

ضیاییان ادامه داد: دوشنبه و سه شنبه (۱۸ و ۱۹ بهمن‌ماه) مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج هستند و روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۱ و ۲۲ بهمن‌ماه) کاهش نسبی دما به‌ویژه در غرب سواحل شمالی حدود ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد و در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز حدود ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۹ بهمن ‌ماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی غبار محلی  با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۲۰ بهمن ماه) قسمتی ابری وگاهی نیمه‌ابری و در بعضی ساعت‌ها غبار محلی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ بهمن ماه) بندرعباس با دمای ۲۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۰- و۹- و اردبیل با دمای۱۰- و۸- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.