یک جامعه شناس، گفت: زمانی که محدودیت در پذیرش رشته‌های پزشکی باشد، احتمال مهاجرت افراد برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی به کشورهای دیگر افزایش خواهد یافت.

به گزارش مرور نیوز، میثم مهدیار با بیان اینکه افزایش ظرفیت پزشکی با رعایت اصول استاندار و عدالت شهری می‌تواند بسیاری از مشکلات که هم اکنون در وزارت بهداشت و درمان وجود دارد را حل کند، گفت: در حال حاضر در اکثر استان‌های ایران به ویژه مناطق محروم، کمبود پزشک عمومی و متخصص احساس می‌شود که مصوبه جدید شورای عالی فرهنگ می‌تواند دوای درد این کمبود باشد.

این جامعه شناس، با بیان اینکه افزایش ظرفیت پزشکی سبب فعال شدن گردشگری بهداشت و درمان در ایران می‌شود، عنوان کرد: با فعال شدن این ظرفیت، کمک شایانی به ارزآوری و معرفی دیگر ظرفیت‌های کشورمان به جهان می‌شود.

وی افزود: زمانی که محدودیت در پذیرش رشته‌های پزشکی باشد، احتمال مهاجرت افراد برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی به کشورهای دیگر افزایش خواهد یافت.

این جامعه شناس، با بیان اینکه باید زیر ساخت‌های افزایش ظرفیت پزشکی در کشور ایجاد شود، یاد آور شد: در واقع باید ظرفیت‌های زیر ساختی و آموزشی در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها فراهم شود که با افزایش ظرفیت پزشکی شاهد افزایش کیفیت خدمات پزشکی هم باشیم.

مهدیار با بیان اینکه افزایش ظرفیت پزشکی مانع از خروج ارز از کشور می‌شود، تصریح کرد: زمانی که تعداد متخصصان در کشور افزایش یابد، بیماران برای درمان خود به کشورهای دیگر نمی‌روند و این امر سبب مانع خروج ارز از کشور شده و حتی گاها باعث ارزآوری به داخل کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه با افزایش ظرفیت پزشکی شاخص رفاه سلامت افراد افزایش می‌یابد، تصریح کرد: عدالت درمان با افزایش ظرفیت پزشکی برقرار می‌شود و اگر استانداردهای لازم رعایت شود تمام مناطق ایران از حضور پزشک متخصص و عمومی بهره‌مند خواهند شد.