رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران و رگبار و وزش باد شدید در کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی امروز اظهارکرد: امروز (۲۳ بهمن‌ماه) در مناطقی از غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز جنوب، شرق و جنوب شرق بارش باران و برف و وزش باد و در دامنه‌های جنوبی البرز خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و در مناطق جنوبی، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

وی افزود: یکشنبه (۲۴ بهمن‌ماه) گستره بارش در جنوب شرق و شرق کشور در استان‌های فارس، کرمان، هرمزگان، برخی نقاط سیستان و بلوچستان، برخی نقاط یزد و خراسان جنوبی است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر در سواحل شمالی و برخی نقاط اردبیل بارش رخ می‌دهد و از روز دوشنبه(۲۵ بهمن‌ماه) تا چهارشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) گذر متناوب امواج از نوار شمالی کشور سبب می‌شود که طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۵ و ۲۶ بهمن‌ماه) در غرب سواحل دریای خزر، شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف و چهارشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و وزش باد رخ دهد.

وی افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه) در نیمه شرقی و جنوب کشور وزش باد شدید و در برخی نقاط خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان شنبه (۲۳ بهمن‌ماه) نیمه غربی خلیج فارس، یکشنبه (۲۴ بهمن‌ماه) خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و دریای خزر نیز یکشنبه و دوشنبه (۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه) مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۴ بهمن ماه) کمی ابری گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و برای روز دوشنبه (۲۵ بهمن ماه) نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ بهمن ماه) بندرعباس با دمای ۲۵ و ۲۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۷- و ۶- سانتی‌گراد سردترین مراکز استان کشور هستند.