عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، به بیان توضیحاتی درباره راهکار مجلس برای رفع انحصار در صدور مجوزهای کسب و کار پرداخت.

به گزارش مرور نیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره برخی لابی‌گری‌ها در جهت عدم اعطای مجوز تاسیس داروخانه، گفت: مجوز داروخانه و سیاست‌های سخت‌گیرانه در صدور مجوز، باعث شده که در سال‌های اخیر داروسازان جوان و تحصیل کرده با موانع متعددی رو به رو شوند.

نماینده شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس، ادامه داد: مجوز دهی در حوزه تاسیس داروخانه مثل حوزه وکالت یکی از مواردی است که دچار انحصار شده و در این میان رعایت حد نصاب جمعیت و یا فاصله از داروخانه دیگر، برای تاسیس داروخانه جزء شروط شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس، با بیان اینکه با قطعی شدن قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مشکلات حوزه اعطای مجوز به داروخانه‌ها حل خواهد شد، افزود: هنوز مصوبه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به قانون تبدیل نشده و شورای نگهبان به آن ایراداتی وارد کرده و مجلس آن ایرادات را برطرف کرده است.

نماینده شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس گفت: پیش‌تر در این رابطه به دیوان عدالت اداری هم شکایت شده و حتی آئین نامه هم اصلاح شده ولی هنوز داروسازان به این موضوع انتقاد دارند.

عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه تاکید کرد: تا زمانی که طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به قانون تبدیل نشود این معضل انحصار گرایی در حوزه تاسیس داروخانه ها حل نخواهد شد.