رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش ابر و بارش برف و باران و وزش باد در بیشتر نقاط کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی در کشور اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی چهارشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل، بارش برف و باران و در آذربایجان شرقی، بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز تهران و همچنین در شمال استان‌های همدان و مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

وی افزود: پنجشنبه(۲۸ بهمن‌ماه) در سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های گیلان، زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 به گفته ضیاییان در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور، افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: جمعه (۲۹ بهمن‌ماه) بیشتر نقاط کشور جوی پایدار خواهند داشت و از بعدازظهر روز شنبه (۳۰ بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی ابتدا در مناطق شمال غرب و غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی بارندگی آغاز می‌شود.

وی ضمن اشاره به  بارندگی و وزش باد شدید در روزهای آینده گفت: روز یکشنبه (اول اسفندماه) با تقویت و نفوذ بیشتر این سامانه در نیمه‌غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل غربی دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز کشور بارندگی و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان پنجشنبه و جمعه (۲۸ و۲۹ بهمن‌ماه) ارتفاع موج در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ بهمن ماه) نیمه ابری تا ابری و گاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها همراه با غبارمحلی با حداقل دمای 5 و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و برای روز جمعه (۲۹ بهمن ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با غبارمحلی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ بهمن ماه) بندرعباس با دمای ۲۶ و ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۷- و ۶-درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.