سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد از افزایش ۲.۵ متری ارتفاع موج در نواحی مرکزی و جنوبی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد نسبتاً شدید طی روزهای پنج‌شنبه( ۲۸ بهمن ماه) و جمعه( ۲۹ بهمن ماه) خبر داد.

نوع مخاطره حاصل از این سامانه افزایش ارتفاع موج در ساحل به میزان ‌۱ تا ۱.۵ متر و در فراساحل ۲ تا ۲.۵ متر خواهد بود.

منطقه اثر این پدیده نواحی مرکزی و جنوبی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان است.

حاکمیت این شرایط جوی می‌تواند باعث افزایش احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، اختلال در فعالیت شناورهای سبک، نیمه سنگین و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی شود.

توصیه سازمان هواشناسی در این شرایط احتیاط در تردد قایق‌های سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد کشتی‌های تجاری و اندیشیدن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت است.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.